Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ПОЛОЖЕННЯ
про юридичний сектор
Територіального управління
Державної судової адміністрації України
в Вінницькій області
1. Юридичний сектор Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області є структурним підрозділом Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області (далі територіальне управління).
2. Юридичний сектор у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Положенням про Державну судову адміністрацію України, наказами Державної судової адміністрації України, Положенням про територіальні управління Державної судової адміністрації України, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Чисельність працівників юридичного сектору затверджується в установленому порядку Головою Державної судової адміністрації України. Положення про юридичний сектор затверджується начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області.
4. Юридичний сектор підпорядковується начальникові Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області та заступникові начальника управління згідно з розподілом функціональних повноважень.
5. Діяльність юридичного сектору здійснюється відповідно до основних напрямків діяльності Державної судової адміністрації України та планів роботи Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області.
6. Основним завданням юридичного сектору є здійснення правового забезпечення діяльності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області.
7. Юридичний сектор відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує і бере участь у забезпеченні реалізації державної правової політики щодо організаційного забезпечення діяльності місцевих судів Вінницької області;
2) організовує правову роботу, спрямовану на правильне застосування, неухильне додержання та беззастережне виконання вимог актів законодавства, інших нормативно-правових актів Державної судової адміністрації України та Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області;
3) разом з відповідними структурними підрозділами територіального управління узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції територіального управління, бере участь у розробці пропозицій для її вдосконалення;
4) перевіряє відповідність законодавству проектів наказів, інших актів, що подаються на підпис керівника, візує їх за наявності віз керівників зацікавлених структурних підрозділів територіального управління;
Прийняття актів правового характеру без попередньої перевірки юридичним сектором не допускається;
5) проводить разом з іншими структурними підрозділами територіального управління роботу з перегляду нормативних актів з метою приведення їх у відповідність до чинного законодавства, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень чи визнання їх такими, що втратили чинність;
6) бере участь у підготовці, укладенні цивільно-правових та господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами, установами та організаціями, дає правову оцінку їх проектам;
7) сприяє своєчасному вжиттю заходів за рішеннями, постановами, ухвалами та окремими ухвалами суду, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів;
8) бере участь у розгляді матеріалів за наслідками перевірок, ревізій, інвентаризацій, дає правові висновки за фактами виявлених порушень;
9) організовує претензійну та веде позовну роботу; представляє у встановленому законодавством порядку інтереси Державної судової адміністрації України та Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у судах загальної юрисдикції, органах державної влади, на підприємствах, в установах, організаціях у межах компетенції, визначеної цим Положенням;
10) аналізує результати претензійної і позовної роботи, стан договірної роботи, дані статистичної звітності, які характеризують стан дотримання вимог чинного законодавства в діяльності територіального управління;
11) здійснює розгляд звернень громадян з питань, що належать до компетенції територіального управління, виявляють причини і умови, що породжують скарги громадян, та вживають заходів до їх усунення, проводить аналітичну роботу з цих питань;
12) бере участь у роботі з удосконалення законодавства, в розробці проектів нормативно-правових актів;
13) приймає участь в організації навчання, стажування і підвищення кваліфікації працівників апарату суду;
14) здійснює через засоби масової інформації інформування населення з питань діяльності судів та Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області, а також з питань чинного законодавства, в тому числі через мережу Інтернет;
15) проводить роботу, пов’язану з підвищенням рівня правових знань працівників управління, інформує про нове законодавство, роз’яснення практики застосування законодавства, надання консультацій з правових питань;
16) забезпечує правильне застосування норм законодавства, що зачіпають права й законні інтереси працівників, вносить пропозиції керівнику про поновлення порушених прав; у разі невиконання вимог законодавства при звільненні працівника з роботи, переведенні на іншу роботу, притягненні до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності дає письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення порушень;
17) надає методичну допомогу та відповідні роз’яснення з питань застосування актів законодавства та підзаконних нормативно-правових актів працівникам апаратів місцевих судів Вінницької області;
18) забезпечує своєчасне внесення змін до контрольних примірників законодавчих актів, що використовуються у роботі територіального управління;
19) проводить заходи перевірки згідно Закону України «Про очищення влади» та готує висновки про її результати.
20) забезпечує проведення перевірки відомостей стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, що передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком під час проведення спеціальної перевірки відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
21) здійснює інші повноваження, визначені законом.
8. Юридичний сектор має право:
1) перевіряти стан дотримання вимог чинного законодавства в роботі структурними підрозділами територіального управління та місцевими судами;
2) одержувати у встановленому порядку від посадових осіб Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області та апаратів місцевих судів Вінницької області необхідні документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали;
3) інформувати керівника у разі покладення на сектор виконання роботи, що не належить до його функцій чи виходить за їх межі, а також у випадках, коли відповідні структурні підрозділи або посадові особи не надають інформацію, документи, інші матеріали, необхідні для вирішення порушених питань;
4) залучати за згодою керівника відповідного структурного підрозділу необхідних спеціалістів для підготовки проектів нормативних актів та інших документів, а також для розробки і здійснення заходів, що проводяться юридичним сектором;
5) у разі виявлення порушень чинного законодавства, звертатися з пропозиціями до керівництва територіального управління щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у допущених порушеннях;
6) брати участь у нарадах, інших заходах у разі розгляду на них питань, що стосуються компетенції юридичного сектору.
9. Пропозиції юридичного сектору щодо приведення у відповідність з законодавством проектів наказів, інших актів, що суперечать закону, є обов'язковими для розгляду керівництвом та відповідними структурними підрозділами.
10. Юридичний сектор очолює завідувач, який призначається на посаду та звільняється з посади начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у порядку, передбаченому чинним законодавством України.
11. На посаду завідувача юридичного сектору та спеціаліста юридичного сектору у територіальному управлінні призначається особа, яка відповідає вимогам, встановленим Законом України «Про державну службу».
12. Завідувач юридичного сектору:
1) здійснює керівництво роботою сектору;
2) забезпечує ефективне виконання функцій сектору;
3) погоджує посадову інструкцію спеціаліста сектору;
4) організовує розроблення проектів нормативних актів, що належать до компетенції сектору;
5) подає пропозиції начальнику ТУ ДСА України в Вінницькій області про звільнення з посади, заохочення, накладення стягнень та вирішує інші питання організації роботи сектору;
6) контролює виконання доручених спеціалісту сектору завдань;
7) організовує і контролює ведення діловодства, облік та зберігання документів у секторі;
8) проводить оперативні наради з питань, що пов’язані з діяльністю сектору;
9) вживає необхідні заходи для підвищення кваліфікації спеціаліста сектору;
10) забезпечує дотримання спеціалістом сектору законодавства України у сфері державної служби та протидії корупції.
13. Завідувач юридичного сектору має право:
1) за дорученням начальника ТУ ДСА України в Вінницькій області представляти інтереси ТУ ДСА України в Вінницькій області в органах державної влади з питань, що належать до компетенції сектору;
2) одержувати від судів, органів суддівського самоврядування, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств та організацій усіх форм власності, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи, матеріали, необхідні для виконання покладених на сектор завдань;
3) вносити пропозиції щодо вдосконалення правової роботи в територіальному управлінні;
4) здійснювати в межах компетенції перевірки роботи зі зверненнями громадян в структурних підрозділах територіального управління та місцевих судах;
5) за результатами контрольних заходів ініціювати питання про усунення виявлених порушень та притягнення до відповідальності осіб, які допустили порушення.
14. Завідувач юридичного сектору несе відповідальність відповідно до чинного законодавства України за невиконання чи неналежне виконання посадових обов’язків, а також персональну відповідальність за неналежну організацію роботи сектору.