Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1.Це положення визначає завдання та функціональні обов’язки відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області (далі - бухгалтерської служби), повноваження її керівника - начальника відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності - головного бухгалтера та вимоги до його професійно-кваліфікаційного рівня.
2.Відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності є структурним підрозділом Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області.
3.Бухгалтерська служба підпорядковується безпосередньо начальникові Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області та його заступникові.
4.У своїй діяльності бухгалтерська служба керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінфіну, іншими нормативно-правовими актами, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області (далі — територіальне управління), наказами начальника територіального управління, а також положенням про відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності.
5.Основними завданнями відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності територіального управління є:
1) ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності територіального управління та місцевих судів, крім господарських та адміністративних (далі – суди), Вінницької області;
2) відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції i результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами;
3) забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності;
4) забезпечення контролю за наявністю i рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів i кошторисів;
5) запобігання виникненню негативних явищ у фінансово-господарській діяльності, виявлення i мобілізація внутрішньогосподарських резервів;
6) здійснення методичного керівництва та контролю за дотриманням вимог законодавства з питань бухгалтерського обліку, складення фінансової звітності.
6.Бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї завдань:
1) веде бухгалтерський облік відповідно до національних
положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі,
а також інших нормативно-правових актів щодо ведення
бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням уніфікованої
автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності;
2) складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову та бюджетну звітність, а також державну статистичну, зведену та іншу звітність (декларації) в порядку, встановленому законодавством;
3) забезпечує організацію роботи щодо надання матеріалів для формування пропозицій до проекту закону про Державний бюджет України відповідно до потреб територіального управління та судів;
4) планує видатки на придбання товарів, робіт та послуг впродовж року, враховуючи пропозиції керівників структурних підрозділів територіального управління;
5) фінансує будівництво і ремонт будинків та приміщень судів, їх технічне оснащення відповідно до вимог законодавства;
6) здійснює виплати передбачені законодавством присяжним в межах бюджетних асигнувань;
7) здійснює поточний контроль за:
- дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань;
- правильністю зарахування та використання власних надходжень бюджетної установи;
8) своєчасно подає звітність;
9) своєчасно та у повному обсязі перераховує податки і збори (обов’язкові платежі) до відповідних бюджетів;
10) забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
- використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій;
- інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу;
11) проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності, щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства;
12) забезпечує:
- дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти;
- достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
- повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування;
- зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності;
- користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою
інформацією про фінансовий стан бюджетної установи, результати її
діяльності та рух бюджетних коштів;
- відповідні структурні підрозділи Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, складення економічно обґрунтованих калькуляцій собівартості послуг, що можуть надаватися за плату відповідно до законодавства, визначення можливих ризиків фінансово-господарської діяльності;
13) бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
14) розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни її працівників та працівників відповідальних за ведення бухгалтерського обліку судів;
15) здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами Державної судової адміністрації України, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
7.Відділ планово-фінансової діяльності, бухгалтерського-обліку та звітності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області має право:
1) представляти Територіальне управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції бухгалтерської служби, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності;
2) встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до бухгалтерської служби структурними підрозділами територіального управління та судами первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням;
3) одержувати від структурних підрозділів Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області та судів необхідні відомості, довідки та інші матеріали, а також пояснення до них;
4) вносити начальнику Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області пропозиції щодо удосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності.
8.Керівником бухгалтерської служби Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області є начальник відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності-головний бухгалтер (далі головний бухгалтер), який підпорядковується та є підзвітним начальникові Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області та його заступникові.
Головний бухгалтер призначається на посаду та звільняється з
посади керівником бюджетної установи відповідно до законодавства
про працю.
9.Звітність та документи, підписані особою, призначеною на посаду головного бухгалтера без дотримання вимог, встановлених пунктом 9 цього Положення, органами Державної казначейської служби не приймаються.
10.Призначення на посаду головного бухгалтера Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області здійснюється згідно з Довідником типових професійно - кваліфікаційних характеристик посад державних службовців або Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників.
11.Прийняття (передача) справ головним бухгалтером у разі призначення на посаду або звільнення з посади здійснюється після проведення внутрішньої перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності, за результатами якої оформляється відповідний акт. Копія такого акта надсилається Державній судовій адміністрації України.
Прийняття (передача) справ головним бухгалтером може здійснюватися за участю представника Державної судової адміністрації України.
12.Головний бухгалтер:
1) організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку та забезпечує виконання завдань, покладених на бухгалтерську службу Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області;
2) здійснює керівництво діяльністю бухгалтерської служби, забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між її працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час ведення бухгалтерського обліку;
3) погоджує проекти договорів (контрактів), у тому числі про повну індивідуальну матеріальну відповідальність, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цільового використання бюджетних коштів та збереження майна;
4) бере у разі потреби участь в організації та проведенні перевірки стану збереження та обліку матеріальних цінностей судів та територіального управління;
5) здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо відшкодування винними особами збитків від нестач, розтрат, крадіжок;
6) погоджує кандидатури працівників територіального управління, яким надається право складати та підписувати первинні документи щодо проведення господарських операцій, пов’язаних з відпуском (витрачанням) грошових коштів, документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна;
7) подає начальникові територіального управління пропозиції щодо:
- визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області і технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;
- визначення оптимальної структури бухгалтерської служби та чисельності її працівників;
- звільнення з посади, своєчасного заміщення вакансій, заохочення, накладення стягнень, та формування кадрового резерву працівників бухгалтерської служби Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області ;
- вибору та впровадження уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням особливостей діяльності Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області;
- створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;
- визначення джерел погашення кредиторської заборгованості, повернення кредитів, отриманих з державного або місцевого бюджету;
- притягнення до відповідальності працівників бухгалтерської служби територіального управління, а також працівників судів, відповідальних за відповідний напрямок роботи, за результатами контрольних заходів, проведених державними органами, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства та бухгалтерською службою територіального управління;
- удосконалення порядку здійснення поточного контролю;
- організації навчання працівників бухгалтерської служби, а також працівників судів, з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня;
- забезпечення бухгалтерської служби нормативно-правовими актами, довідковими та інформаційними матеріалами щодо ведення бухгалтерського обліку та складення звітності;
8) підписує звітність та документи, які є підставою для:
- перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів);
- проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;
- приймання і видачі грошових коштів;
- оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;
- проведення інших господарських операцій;
9) відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує начальника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області про встановлені факти порушення бюджетного законодавства;
10) здійснює контроль за:
- відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться територіальним управлінням та судами;
- складенням звітності;
- цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;
- дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачі) рухомого та нерухомого майна Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області;
- правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати товарів, робіт та послуг;
- відповідністю взятих бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов’язанням та бюджетним асигнуванням;
- станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської заборгованості бюджетної установи та бюджетних установ, які їй підпорядковані;
- додержанням вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;
- оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
- розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників бухгалтерської служби;
- усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами Державної судової адміністрації України, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
11) погоджує документи, пов’язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів і надбавок працівникам територіального управління та судів;
12) виконує інші обов’язки, передбачені законодавством.
13.Головний бухгалтер у разі отримання від начальника територіального управління розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує у письмовій формі начальника про неправомірність такого розпорядження, а у разі отримання даного розпорядження повторно надсилає голові Державної судової адміністрації України, та начальнику органу Державної казначейської служби за місцем обслуговування відповідне повідомлення.
Начальник органу Державної казначейської служби розглядає в триденний строк отримане повідомлення та здійснює у разі встановлення факту порушення бюджетного законодавства заходи відповідно до законодавства, про що інформує у письмовій формі Голову Державної судової адміністрації України та головного бухгалтера. Якщо факт порушення не встановлено, керівник казначейської служби інформує про це у письмовій формі начальника управління та головного бухгалтера.
14.Головний бухгалтер або особа, яка його заміщує, не може отримувати безпосередньо за чеками та іншими документами готівкові кошти і товарно-матеріальні цінності, а також виконувати обов’язки начальника територіального управління на період його тимчасової відсутності.
15.Працівники бухгалтерської служби, які призначаються на посаду та звільняються з посади у порядку, встановленому законодавством про працю та про державну службу підпорядковуються головному бухгалтерові.
16.У разі тимчасової відсутності головного бухгалтера (відрядження, відпустки, тимчасової втрати працездатності тощо) виконання його обов’язків покладається на головного спеціаліста відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності.
17.Казначейство забезпечує в межах повноважень організацію та координацію діяльності головних бухгалтерів бюджетних установ та контроль за виконанням ними своїх повноважень шляхом оцінки їх діяльності.
18.Оцінка виконання головним бухгалтером своїх повноважень проводиться відповідно до порядку, затвердженого Мінфіном.
19.Головний бухгалтер у разі невиконання або неналежного виконання покладених на нього повноважень несе відповідальність, встановлену чинним законодавством.