На виконання доручення Державної судової адміністрації України територіальним управлінням було підготовлено та подано 115 заяв про перегляд судових рішень, постановлених на користь суддів про стягнення заробітної плати у зв’язку з нововиявленими обставинами.
Підставою для ухвалення вищенаведених рішень судів була постанова Печерського районного суду міста Києва від 19 березня 2007 року, якою позовні вимоги Одинака О. О. до Держави Україна, Кабінету Міністрів України, третіх осіб – Державного казначейства України, Державної судової адміністрації України про визнання протиправною бездіяльність та окремих положень постанови Кабінету Міністрів України від 31 грудня 2005 року №1310 задоволено частково та постановлено визнати протиправним та скасувати пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України №865 від 3 вересня 2005 року «Про оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів». В решті позовних вимог відмовлено. Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03 грудня 2007 року апеляційні скарги позивача Одинака О.О. та відповідача Кабінету Міністрів України залишено без задоволення, а постанову Печерського районного суду м. Києва від 19 березня 2007 року без змін.
Таким чином, суди при прийняті постанов у справах за позовами суддів до Державної судової адміністрації України та ін. вважали, що пункт 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2005 №865 «Про оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів» є незаконним та скасованим.
Разом з тим, постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2011 р. в адміністративній справі №2а-7271/11/2670 було задоволено заяву ДСА України про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами та скасовано постанову Печерського районного суду міста Києва від 19.03.2007 р. в частині визнання протиправним та скасування пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2005 р. №865 «Про оплату праці та щомісячне грошове утримання суддів» і в задоволенні позовних вимог Одинака О.О. у цій частині відмовлено.
При прийняті зазначеної постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 липня 2011 р. у справі №2а-7271/11/2670 суд дійшов висновку:
«Оскаржуваною постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2005 року №865 не скасовуються і не змінюються, а навпаки встановлюються надбавки та доплати за виконання особливо важкої роботи, за науковий ступінь, для вирішення соціально-побутових питань, а також визначено порядок преміювання тощо.
Не містять у собі усі оскаржувані постанови Кабінету Міністрів України положень щодо обмеження прав суддів на забезпечення державою благоустроєним житлом, додатковою житловою площею, надання безоплатного користування усіма видами транспорту, обов’язкового страхування життя та здоров’я за рахунок коштів державного бюджету.
Також вони не передбачають будь-якої заборони щодо застосування до грошових доходів суддів, як і до доходів інших громадян, механізму їх підвищення шляхом індексації відповідно до положень Закону України «Про індексацію грошових доходів громадян».
Таким чином, Кабінет Міністрів України при прийнятті оскаржуваних постанов не зменшив розрахунок посадових окладів судді, а отже, й не обмежив матеріальний та соціальний захист суддів.»
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 1 березня 2012 р. у задоволенні апеляційної скарги Одинака О.О. відмовлено повністю, а вказану постанову залишено без змін.
Отже, постанова Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2011 р. набрала законної сили, що і стало підставою для перегляду у зв’язку з нововиявленими обставинами усіх судових рішень, що ґрунтувалися на скасованій постанові Печерського районного суду міста Києва від 19 березня 2007 року.
У діаграмі наведено стан розгляду поданих заяв про перегляд рішень за нововиявленими обставинами.
Завідувач юридичним сектором
Питель О.В.