Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ВІННИЦЬКА РЕГІОНАЛЬНА ПРОФЕСІЙНА СПІЛКА «СОЦІАЛЬНИЙ ПРОГРЕС»
21018, м. Вінниця, вул. Р.Скалецького,17, тел. (0432) 68-33-75, факс: 68-33-75
e-mail: profcom@vn.court.gov.ua, код ЄДРПОУ 24733196
___________________________________________________________________________________
18.05.2015 № 14 — сп
Президенту України
Порошенку П.О.
01220, м.Київ, вул.Банкова, 11
Прем’єр міністру України
Яценюку А.П.
01008, м.Київ, вул.Грушевського, 12/2
Голові Верховної Ради України
Гройсману В.Б.
01008, м.Київ, вул.Грушевського, 5
Уповноваженому Верховної Ради
України з прав людини
Лутковській В.В.
01008, м.Київ, вул.Інститутська, 21/8
Голові Державної судової
адміністрації України
Холоднюку З.В.
01601, м.Київ, вул.Липська, 18/5
Начальнику ТУ ДСА України
в Вінницькій області
Білику В.В.
21017 м. Вінниця, вул. Р. Скалецького, 17
Частиною першої статті 21 Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності” визначено: “Профспілки, їх об'єднання захищають право громадян на працю, беруть участь у розробленні та здійсненні державної політики у галузі трудових відносин, оплати праці, охорони праці, соціального захисту”.
До складу ВРПС “Соціальний прогрес” входять близько 400 працівників апаратів місцевих загальних судів Вінницької області. У зв'язку із численними зверненнями членів профспілки, переконливо просимо розглянути зазначений лист.
Заробітна плата є основним джерелом доходів державних службовців. Відповідно до заборон, установлених Законом України “Про засади запобігання корупції” від 07.04.2011 № 3206-VI, державний службовець позбавлений можливості отримувати додатковий прибуток від суміщення діяльності на державній службі з іншими видами оплачуваної діяльності, окрім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту. Підприємницька діяльність також заборонена, що є складовою антикорупційної політики.
Водночас реалії сьогодення (темпи поглиблення економічної кризи, стрімке зростання цін на комунальні тарифи й товари першої необхідності тощо) призвели до того, що розмір заробітної плати працівників апарату суду не забезпечує належний рівень їхнього життя, суперечить вимогам часу і, найголовніше, не відповідає тій відповідальності, яку несуть держані службовці під час виконання своїх службових обов'язків.
Більшість працівників судової системи Вінницької області високоосвічені, мають вищу юридичну освіту та значний стаж роботи.
Проте, переважна більшість членів профспілки, що звільнилися з апаратів судів, мотивували своє звільнення небажанням працювати, отримуючи мінімальну заробітну плату, і нести значний обсяг відповідальності, який покладається на них нормами чинного законодавства України.
Сьогодні майже всі посадові оклади працівників апаратів судів становлять 1218 гривень.
Такого обсягу коштів вкрай мало, оскільки він не дозволяє задовольняти навіть мінімальні потреби сімей цих людей.
Законом України “Про судоустрій і статус суддів” визначено посадові оклади працівників апаратів судів, посади якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, у розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Однак, вказана норма є недієвою, внаслідок того, що її дію зупинено Законом України “Про державний бюджет України на 2015 рік”.
Водночас 30.03.2015 у Верховній Раді України зареєстровано проект Закону “Про Державну службу” № 2490, який передбачає виключення абзацу другого частини першої статті 147 Закону України “Про судоустрій і статус суддів”.
Зазначені дії законодавців є несправедливими і дискримінаційними стосовно працівників апарату суду, посадовий оклад яких залишається на рівні однієї мінімальної заробітної плати відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 №268 “Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої владі, органів прокуратури, судів та інших органів”. Разом з тим, посадовий оклад судді місцевого суду, після скасування вищезазначеного обмеження, тепер становить 10 мінімальних розмірів заробітної плати.
Очевидно, що держава переживає нелегкий період свого розвитку, в який потребує від усіх громадян розуміння складної економічної ситуації. Разом з тим, люди справедливо вимагають поваги до своєї щоденної, не менш важливої для судової системи, праці, значення якої остаточно нівелювалося реєстрацією проекту Закону “Про Державну службу” №2490 в сукупності із скасуванням обмеження максимального розміру заробітної плати високопосадовців.
Такий стан речей однозначно призводить, і якщо нічого не змінювати, ще й посилить відтік кваліфікованих кадрів з органів судової влади.
Беручи до уваги все вищевикладене, з метою збереження кадрів, заохочення юристів до роботи у судових установах та запобігання погіршенню діяльності судів, просимо вас:
— вжити негайних та дієвих заходів щодо приведення Кабінетом Міністрів України положень постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 №268 у відповідність із чинним Законом України «Про судоустрій і статус суддів» (у редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» від 12.02.2015 № I92-VIII);
— внести зміни до проекту Закону “Про Державну службу” від 30.03.2015 №2490, що полягають у виключенні з розділу X Прикінцевих та перехідних положень цього законопроекту підпункт 7 пункту 4, який стосується виключення абзацу 2 частини 1 статті 147 Закону України “Про судоустрій і статус суддів” такого змісту: “При цьому розмір посадового окладу працівника апарату суду, посада якого віднесена до шостої категорії посад державних службовців, установлюється в розмірі 30 відсотків посадового окладу судді місцевого суду. Посадові оклади працівників апарату суду, посади яких віднесені до кожної наступної категорії посад державних службовців, установлюються з коефіцієнтом 1,3 пропорційно посадовим окладам працівників апарату суду, посади яких віднесені до попередньої категорії посад державних службовців”.
— вжити заходів з метою передбачення в Законі України “Про Державний бюджет України на 2015 рік” в належному обсязі видатків на оплату праці працівників органів судової влади.
Голова ради Анна ЛІТОВКА