flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Спільна мета – спільні зусилля (про розширену колегію територіального управління)

07 травня 2015, 17:12

         Виходячи зі змісту повноважень та завдань, що покладаються на територіальні управління Державної судової адміністрації України, надзвичайно важливим елементом в їх діяльності є паритетна співпраця з судами щодо оперативного та своєчасного вирішення питань, пов’язаних з організацією діяльності судових установ.

          Саме тому в основу діяльності територіального управління покладені такі принципи як максимальна прозорість, відкритість та рівність по відношенню до усіх місцевих загальних судів регіону.

          Одним із шляхів дотримання означених принципів є участь голів судів та керівників апаратів у роботі колегії територіального управління, що дозволяє ефективніше координувати діяльність місцевих судів, сприяє прийняттю узгоджених управлінських рішень. Для Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області колегія стала важливим дорадчим органом, що визначає стратегію діяльності на поточний рік, дозволяє узгоджувати однакові підходи до вирішення складних питань для усіх місцевих загальних судів регіону.

Так, 10 квітня 2015 року під головуванням начальника територіального управління Білика В.В. відбулося розширене засідання колегії Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області.

В умовах проведення судової реформи основні питання, що були розглянуті на колегії, стосувалися матеріально-технічного та кадрового забезпечення судів.

Детально проаналізувавши основні проблемні питання кожного суду, територіальне управління найбільше приділяло увагу фінансовому, інформаційному та матеріально–технічному напрямкам забезпечення діяльності судів області. До відома голів судів та керівників апаратів доведено аналіз використання коштів у 2014 році та напрямків використання коштів, передбачених кошторисом на 2015 рік.

 

Про особливості процедур закупівлі та розрахунків у 2014 році, про  перспективи закупівлі у 2015 році товарів, робіт та послуг для потреб місцевих загальних судів доповів присутнім Кислиця О.С. – заступник начальника територіального управління. В умовах жорсткої економії, що встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2014 № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету», територіальним управлінням, в рамках наданих повноважень, першочергово вирішувалися організаційні питання, пов’язані із забезпеченням процесуальної діяльності місцевих загальних судів. Розроблено план заходів економії бюджетних коштів, що затверджений наказом начальника територіального управління, здійснюється систематичний моніторинг стану реалізації запланованих заходів.

Спрямовано фінансові ресурси на укріплення матеріально-технічної бази судів та на вирішення питань щодо підвищення рівня безпеки судових установ. Комітетом з конкурсних торгів ТУ ДСА України в Вінницькій області  у 2014 році проведено 9 процедур закупівель у відповідності до вимог, передбачених Законом України «Про здійснення державних закупівель» та укладено договори на загальну суму близько 6 млн. грн., у тому числі придбано: конверти поштові та знаки поштової оплати, бланкову продукцію, папір офісний, послуги з передавання даних і повідомлень (послуги стаціонарного телефонного зв’язку), послуги з постачання пари та гарячої води, електричну енергію, постачання природного газу та послуги з охорони приміщень місцевих загальних судів.

          У попередніх роках процедур закупівель проводилось значно більше, проте, обмеження, що діяли у 2014 році та продовжують діяти у поточному, у сукупності з недостатнім фінансуванням судів не дають можливості у повній мірі забезпечити суди належними приміщеннями, комп’ютерною та оргтехнікою. Впродовж останніх років, нажаль, були відсутні капітальні видатки. Крім того, підприємці все частіше остерігаються брати участь у процедурах закупівель через тривалі непроведення платежів Держказначейством за надані послуги чи товар, та курсові коливання. Так, у минулому році не вдалося провести процедуру закупівлі СД-дисків - жоден постачальник не захотів брати участь у торгах.

Необхідно зазначити, що питання, пов’язане із довготривалим непроведенням органом Держказначейства наданих для оплати платіжних доручень, за наявністю фактичних надходжень, було актуальним впродовж усього 2014 року та завдавало певних труднощів у виконанні функцій, покладених на управління. Своєчасно та у встановлені строки проводились платежі лише щодо виплати заробітної плати та оплати комунальних послуг.

Непроведення Держказначейством у 2014 році наданих для оплати платіжних доручень спричинило утворення кредиторської заборгованості як за спеціальним фондом бюджету, так і за коштами загального фонду. Так, за іншими коштами спеціального фонду безпосереднього зарахування, за наявністю фактичних надходжень, зареєстровано та не оплачено зобов’язань на суму 1385,8 тис. грн. Непроведення платежів за рахунок субвенцій спричинило кредиторську заборгованість в сумі 23,0 тис. грн. Загалом, станом на 01.01.2014 за КПКВ «Здійснення правосуддя місцевими судами» в частині видатків рахувалось 1408,8 тис. грн. кредиторської заборгованості. Варто зазначити, що весь тягар минулорічного боргу лягає на видатки поточного .

 

На даний час в ГУДКСУ у Вінницькій області перереєстровано та оплачено усю кредиторську заборгованість за поточними видатками 2014 року.

Таким чином, проблема довготривалого непроведення органом казначейської служби наданих для оплати платіжних доручень за наявності фактичних надходжень, на відміну від попередніх бюджетних періодів, у І кварталі 2015 року не виникала, затримок в проведенні платежів понад один місяць не спостерігалось.

Гострою проблемою є стан забезпечення судів належними приміщеннями. Переважна більшість приміщень місцевих загальних судів області не відповідає нормативним вимогам, визначеним Радою суддів України, та вимогам до будівель і споруд судів ДБН В.2.2-26:2010. Вирішення даного питання відкладається на певний період, оскільки відповідно до вимог вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України № 65, одним із заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів є припинення проведення ремонту. Крім цього, Законом України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» не передбачені капітальні видатки для місцевих загальних судів Вінницької області. Відтак, наразі територіальне управління не має можливості забезпечити проведення капітальних ремонтних робіт у приміщеннях місцевих загальних судів. Разом з тим, відповідно до Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд» приміщення судів потрібно дообладнати необхідною кількістю залів судових засідань, адже через два роки проведення судових засідань в інших приміщеннях суду не допускатиметься.

 

Згідно штатного розпису в місцевих загальних судах Вінницької області налічується 182 посади судді. Станом на сьогоднішній день в області працює 168 суддів (107 суддів обраних безстроково, 61 суддя – призначений в межах п’ятирічного терміну) та маємо 14 вакансій. Три вакантних посади судді заповнено шляхом переведення до Вінницької області суддів з Донецької та Кіровоградської  областей.

Станом на 01.04.2015 у Вінницькій області налічується 18 суддів, в яких закінчились повноваження, до кінця року повноваження закінчаться ще у 5 суддів.

Більше року 9 новопризначених суддів нашої області були без повноважень (а у деяких суддів цей строк сягнув півтора року), у зв’язку з тим що не склали присягу судді перед Президентом України. Урочиста церемонія складення присяги судді відбулась 31 березня 2015 року.

Територіальним управлінням вжито необхідних заходів щодо реалізації окремих положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (у редакції Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд»), що набрав чинності з 28 березня.2015 року. В усіх місцевих загальних судах області затверджено нові структури та штатні розписи. Проведено роботу щодо скорочення чисельності працівників апаратів місцевих судів та приведення даної чисельності до одного показника по всіх судах. Всього, у місцевих загальних судах області скорочено 38 посад та затверджені нові штатні розписи.

 

          Заслухавши та обговоривши інформацію керівників структурних підрозділів територіального управління, колегія ухвалила ряд рішень, спрямованих на вдосконалення організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів Вінницької області.

 

          Однією з новел судової реформи є визначення у Державному бюджеті видатків на утримання судів окремим рядком щодо кожного суду загальної юрисдикції. Таким чином, кожен суд може контролювати стан фінансування та витрачання коштів. Керівництво місцевих загальних судів проявляє ініціативу щодо визначення стратегії витрачання коштів на нагальні потреби суду. Територіальне управління в свою чергу узгоджує з керівництвом судів питання матеріально-технічного забезпечення місцевих загальних судів та щоквартально доводить до відома судів інформацію про використання коштів. Отже, у такій позитивній співпраці вдається забезпечити ефективне використання коштів державного бюджету та створити умови, придатні для належного функціонування судів.

 

Н. Колодько -

Завідувач сектору