Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З уведенням е-лікарняних виникає багато питань як у застрахованих осіб, так і у роботодавців. Розглянемо декілька ситуацій.
Що це означає? Працівник зранку прокидається й розуміє, що почувається недобре. Телефонує на роботу та говорить начальнику, що відлежиться день, а потім все надолужить. Ну, а щоб розуміти свій стан, йде до лікаря.
На слідуючий день працівник виходить на роботу. Все чудово, у табелі стоять робочі дні весь місяць, зарплата нарахована/виплачена. І тут неочікувано з’являється е-лікарняний… і запитання: «Що з ним робити?».
Є два варіанти вирішення питання.
Вариант №1.
Табельник вносить коригування до табеля обліку робочого часу, відображаючи так, як усе було насправді, тобто табелює один день лікарняного;
Комісія із соцстрахування:
1) призначає лікарняні тільки за ті дні тимчасової непрацездатності, коли працівник був дійсно відсутній на роботі, тобто один день;
2) відмовляє в призначенні лікарняних за дні тимчасової непрацездатності, в які працівник не скористався своїм правом хворіти вдома, а фактично працював. За ці дні працівникові повинна бути нарахована зарплата, а не лікарняні. Прийняте рішення комісія оформлює протоколом та протягом п’ятиденного строку надає працівнику повідомлення про відмову в призначенні лікарняних за частину днів непрацездатності, в які він працював.
Вариант №2.
В табелі обліку робочого часу — вісімки, нарахована зарплата. Але! Оскільки маємо е-лікарняний, то формуємо наступні документи.
Пояснюємо працівникові ситуацію та просимо його написати пояснювальну записку щодо відкритого е-лікарняного. Комісія із соцстрахування на засіданні розгляне е-лікарняний та пояснювальну записку працівника й прийме рішення про відмову в призначенні лікарняних, яке зафіксує в протоколі. Повідомлення про відмову в призначенні лікарняних в п’ятиденний строк надає/надсилає працівникові.
На майбутнє радимо пояснювати працівникам, що е-лікарняний формується автоматично, на підставі медичного висновку, закритий він буде також автоматично, навіть якщо працівник не відвідає вдруге лікаря, та наприкінці прийому у сімейного лікаря, обов’язково запитувати чи буде е-лікарняний.