flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у 2015 році

        Впродовж  2015 року на розгляд до територіального управління надійшло 25 звернення громадян. Порівняно з попереднім звітним періодом надходження звернень громадян дещо зменшилося (у 2013 році надійшло 31 звернень). Динаміку надходження звернень громадян до територіального управління відображено у Діаграмі 1.

Діаграма 1.

 

За своєю структурою категорії звернень, розподілилися приблизно таким чином: 17 (68 %) скарг та 8 (32 %) заяв (див. діаграма 2). 

 

Діаграма 2.

 

Примітно, що у поточному році дещо змінилася структура звернень, а саме у пропорції значно зросла кількість скарг громадян.

Як правило, причиною звернення громадян зі скаргами була неналежна організація роботи судів. Категорії скарг наведено у Діаграмі 3.   

 

 

Діаграма 3.

 

Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області розглянуто по суті 10 скарг (7 визнано обґрунтованими, 3 – необґрунтованими), а 3 скарги відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» було залишено без розгляду та надано відповідні роз’яснення скаржникам.

 

Діаграма 4.

 

Повторні звернення впродовж зазначеного звітного періоду до управління не надходили, надійшло 1 колективне звернення, залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду становить 5 звернень.

 

При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася  Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у 2015 році до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження у реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом управління.

У територіальному управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.    № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація.

У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо  в  місячний  термін вирішити порушені у зверненні  питання  неможливо,  керівник  управління  або його заступник встановлюють  необхідний  термін  для  його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення.  При цьому загальний термін  вирішення  питань,  порушених   у   зверненні,   не    перевищує сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

Так, впродовж звітного періоду 3 звернення громадян (40%) управлінням розглянуто у термін до 5 діб,  6 звернень (27%) -  в термін до 15 діб,  9 звернень (27%) – в термін до 30 діб, і 3 звернення (6%) розглянуто у строк до 45 діб.
При цьому, у трьох випадках термін розгляду звернення було подовжено за відповідним клопотанням.     

Отже, порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо строку розгляду звернень та пересилання звернень іншим уповноваженим органам у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області не зареєстровано.

Динаміку оперативності розгляду звернень можна переглянути на Діаграмі 5.

 

 

 

Діаграма 5.

 

В управлінні належним чином організовано особистий прийом громадян. Наказом начальника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області № 23 від 06 червня 2012 року «Про організацію роботи із зверненнями громадян» затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом управління. Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в управління та біля приймальні, також дана інформація розміщена на веб-сайті територіального управління. На інформаційному стенді  та  на веб-сторінці  управління також розміщено контактну та іншу інформацію для громадян, яка підтримується в контрольному стані. Відповідно до даних журналів обліку особистого прийому керівництвом територіального управління впродовж 2015 року здійснено прийом 9 осіб.

У 2015 році, в частині надходження звернень до територіального управління, спостерігалося значно більше надходження обґрунтованих скарг на організацію роботи місцевих загальних судів порівняно з 2014 роком. Проте, мали місце і необґрунтовані скарги. Відтак, у разі виявлення порушень, територіальне управління щоразу звертало увагу керівників апаратів на недоліки у роботі суду. Крім того, у разі надання подібних доручень територіальне управління контролює ефективність їх виконання.

Окремо варто відзначити, що у поточному році 2 скарги розглядалася за участю скаржників. Крім того, окремими скаржниками під час розгляду скарг активно долучалися пояснення та необхідні матеріали для розгляду звернень. Також, у окремих випадках, громадянами активно використовувалися електронні документи.

Територіальним управлінням двічі на рік аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління, нарадах та семінарах з керівниками апаратів судів.

 

Завідувач юридичного сектору                              Руслан ЧЕРНЕЦЬКИЙ