flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у 2013 році

 

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у
Територіальному управлінні Державної судової
адміністрації України в Вінницькій області
у 2013 році
 
Впродовж 2013 року на розгляд до територіального управління надійшло 39 звернень громадян. Порівняно з попереднім звітним періодом надходження звернень громадян дещо збільшилося (у 2012 році надійшло 28 звернень). Динаміку надходження звернень громадян до територіального управління відображено у Діаграмі 1.
 
Діаграма 1.
 
За своєю структурою категорії звернень, розподілилися приблизно порівну: 19 (49 %) скарг та 20(51 %) заяв (див. діаграма 2)
 
Діаграма 2.
 
Примітно, що у поточному році значно зросла кількість скарг, що надходили до територіального управління. Якщо за 2012 рік надійшло лише 9 скарг, то впродовж 2013 року на розгляді у територіальному управлінні перебувало 19 скарг.
Як правило, причиною звернення громадян зі скаргами була неналежна організація роботи судів. Категорії скарг наведено у Діаграмі 3.   
 
Діаграма 3.
 
Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області розглянуто по суті 12 скарг (8 визнано обґрунтованими, 4 – необґрунтованими), надіслано за належністю - 5 скарг, а 2 скарги відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» було залишено без розгляду та надано відповідні роз’яснення скаржникам.
Діаграма 4.
Повторні звернення впродовж зазначеного звітного періоду до управління не надходили, надійшло 1 колективне звернення, залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду відсутній.
 
При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.
Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у 2013 році до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження у реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом управління.
У територіальному управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів Українивід 14 квітня 1997 р.    № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація. Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», кожному із заявників чи скаржників, відповідно до статті 9 зазначеного закону, у 10-денний термін з моменту отримання звернення надсилається повідомлення про обробку персональних даних.
У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник управління або його заступник встановлюють необхідний термін для його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених   у   зверненні,   не    перевищує сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Так, впродовж звітного періоду 17 звернень громадян (44%) управлінням розглянуто у термін до 5 діб, 11 звернення (33%) - в термін до 15 діб, 11 звернень (33%) – в термін до 30 діб. Отже, порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо строку розгляду звернень та пересилання звернень іншим уповноваженим органам у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області не зареєстровано. Більш того значно підвищилася оперативність розгляду звернень громадян у порівняні з 2012 роком . Динаміку оперативності розгляду звернень можна переглянути на Діаграмі 5.
 
 
Діаграма 5.
 
 
В управлінні належним чином організовано особистий прийом громадян. Наказом начальника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області № 23 від 06 червня 2012 року «Про організацію роботи із зверненнями громадян» затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом управління. Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в управління та біля приймальні, також дана інформація розміщена на веб-сайті територіального управління. На інформаційному стенді та на веб-сторінці управління також розміщено контактну та іншу інформацію для громадян, яка підтримується в контрольному стані. Відповідно до даних журналів обліку особистого прийому керівництвом територіального управління впродовж 2013 року здійснено прийом 9 осіб.
 
У 2013 році, в частині надходження звернень до територіального управління, спостерігалося значно більше надходження обґрунтованих скарг на організацію роботи місцевих загальних судів порівняно з 2012 роком. Як свідчить практика, причиною звернень громадян у багатьох випадках є неуважність працівників суду.
Відтак, у разі виявлення порушень, територіальне управління щоразу звертало увагу керівників апаратів на недоліки у роботі суду. Крім того, територіальним управлінням активно надавалися доручення керівникам апаратів місцевих загальних судів щодо вжиття заходів дисциплінарного впливу та застосування дисциплінарних стягнень до порушників. У окремих випадках про факти виявлення грубих порушень, з метою їх недопущення у майбутньому територіальне управління інформувало усі суди у межах регіону. Також, у випадку виявлення порушень, територіальне управління надавало керівникам апаратів доручення щодо проведення навчань із працівниками апаратів судів, а також запровадження контролю за дотриманням окремих вимог Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді.
 
Територіальним управлінням щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління, нарадах та семінарах з керівниками апаратів судів.
 
 

Завідувач юридичного сектору                            Руслан ЧЕРНЕЦЬКИЙ