flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області у І півріччі 2014 року

 Впродовж  І півріччя 2014 року на розгляд до територіального управління надійшло 16 звернень громадян. Порівняно з попереднім звітним періодом надходження звернень громадян дещо збільшилося (у І півріччі 2013 року надійшло 14 звернень).

За своєю структурою категорії звернень, розподілилися порівну: 8 заяв та 8 скарг (див. діаграма 1).  
 
Діаграма 1.

 

Як правило, причиною звернення громадян зі скаргами була процесуальна діяльність суддів. Категорії скарг наведено у Діаграмі 2.   

Діаграма 2.

 

Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області розглянуто по суті 1 скаргу, що була визнаною обґрунтованою, 1 скаргу було надіслано за належністю, а 6 скарг відповідно до статті 12 Закону України «Про звернення громадян» було залишено без розгляду та надано відповідні роз’яснення скаржникам.

 

Діаграма 3.

Повторні звернення впродовж зазначеного звітного періоду до управління не надходили.

На кінець звітного періоду нерозглянутими залишилося 2 звернення.

При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася  Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у І півріччі 2014 року до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження у реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом управління.

У територіальному управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.    № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація. Також, з метою дотримання вимог Закону України «Про захист персональних даних», кожному із заявників чи скаржників, відповідно до статті 9 зазначеного закону, у 10-денний термін з моменту отримання звернення надсилається повідомлення про обробку персональних даних.

У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо  в  місячний  термін вирішити порушені у зверненні  питання  неможливо,  керівник  управління  або його заступник встановлюють  необхідний  термін  для  його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення.  При цьому загальний термін  вирішення  питань,  порушених   у   зверненні,   не    перевищує сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

В управлінні належним чином організовано особистий прийом громадян. Наказом начальника Територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області № 23 від 06 червня 2012 року «Про організацію роботи із зверненнями громадян» затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом управління. Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в управління та біля приймальні, також дана інформація розміщена на веб-сайті територіального управління. На інформаційному стенді  та  на веб-сторінці  управління також розміщено контактну та іншу інформацію для громадян, яка підтримується в контрольному стані.

Відтак, у разі виявлення порушень, територіальне управління щоразу звертало увагу керівників апаратів на недоліки у роботі суду. Крім того, територіальним управлінням активно надавалися доручення керівникам апаратів місцевих загальних судів щодо вжиття заходів дисциплінарного впливу та застосування дисциплінарних стягнень до порушників. У окремих випадках про факти виявлення грубих порушень, з метою їх недопущення у майбутньому територіальне управління інформувало усі суди у межах регіону. Також, у випадку виявлення порушень, територіальне управління надавало керівникам апаратів доручення щодо проведення навчань із працівниками апаратів судів, а також запровадження контролю за дотриманням окремих вимог Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді.

Територіальним управлінням щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління, нарадах та семінарах з керівниками апаратів судів.

Завідувач юридичного сектору                                 Руслан ЧЕРНЕЦЬКИЙ