flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у 2021 році

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у

Територіальному управлінні Державної судової

адміністрації України в Вінницькій області

у 2021 році

 

Впродовж  2021 року на розгляді у територіальному управлінні перебувало 41 звернення. Порівняно з попереднім звітним періодом надходження звернень громадян зменшилось на 29,31% (у 2020 році на розгляді перебувало 58 звернень). Динаміку надходження звернень громадян до територіального управління відображено у Діаграмі 1.

Діаграма 1.

За своєю структурою категорії звернень, розподілилися таким чином: 22 скарги та 19 заяв (див. діаграма 2)

 

Діаграма 2.

Як правило, причиною звернення громадян зі скаргами була неналежна організація роботи судів. Категорії скарг наведено у Діаграмі 3.   

Діаграма 3.

Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області розглянуто по суті 13  скарг (2 визнано обґрунтованими, 11 – необґрунтованими), за належністю надіслано 8 скарг.

 

Діаграма 4.

Повторні звернення впродовж зазначеного звітного періоду до управління не надходили, на кінець звітного періоду залишилося 1 нерозглянуте звернення.

При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася  Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.

Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян у територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у 2021 році до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження у реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведуться журнали особистого прийому громадян керівництвом управління.

У територіальному управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.    № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація.

У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо  в  місячний  термін вирішити порушені у зверненні  питання  неможливо,  керівник  управління  або його заступник встановлюють  необхідний  термін  для  його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення.  При цьому загальний термін  вирішення  питань,  порушених   у   зверненні,   не    перевищує сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.

Так, впродовж звітного періоду 15 звернень громадян управлінням розглянуто у термін до 5 діб, 2 звернення –   в термін до 15 діб,  21 звернення – в термін до 30 діб, 2 звернення – до 45 діб.

Отже, порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо строку розгляду звернень та пересилання звернень іншим уповноваженим органам у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області не зареєстровано.

Динаміку оперативності розгляду звернень можна переглянути на Діаграмі 5.

 

Діаграма 5.

В управлінні належним чином організовано особистий прийом громадян. Наказами начальника територіального управління затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом управління, а також графік особистого прийому громадян у режимі відеоконференцзв’язку.

Незважаючи на ряд необґрунтованих скарг, мали місце і обґрунтовані скарги. Разом з тим, у разі виявлення порушень, територіальне управління щоразу звертало увагу керівників апаратів на недоліки у роботі суду. Крім того, у разі надання подібних доручень територіальне управління контролює ефективність їх виконання.

Територіальним управлінням двічі на рік аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України «Про звернення громадян», обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління, нарадах та семінарах з керівниками апаратів судів.