flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Вінницькій області у першому півріччі 2013 року

 

Аналіз стану роботи зі зверненнями громадян в Територіальному управлінні Державної судової адміністрації в Вінницькій області
у першому півріччі 2013 року
 
Впродовж першого півріччя 2013 року у територіальному управлінні перебувало на розгляді 14 звернень громадян, з них 9 (64 %) заяв та 5 (36 %) скарги (див. Діаграму 1). 
       
Діаграма 1.
 
У порівнянні з першим півріччям 2012 року вбачається тенденція на зменшення надходжень звернень громадян. Динаміку відображено у Діаграмі 2.
                  
 Діаграма 2.
 
Усі звернення у письмовому вигляді надійшли до територіального управління безпосередньо від громадян. Мала місце заява від народного депутата України.
Впродовж звітного періоду на розгляді у територіальному управлінні перебувало 5 скарг, кожна з яких стосувалась організації роботи суду.
  Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Вінницькій області дві скарги розглянуто по суті і визнано обґрунтованими, дві надіслано за належністю до Державної судової адміністрації України, одна знаходиться у процесі розгляду.
Відносно скарг, визнаних обґрунтованими, територіальне управління зобов’язало керівників апаратів відповідних місцевих судів провести службові перевірки та вирішити питання щодо застосування дисциплінарних стягнень до винних осіб.
Таким чином, помічник судді та секретар судового засідання одного з місцевих загальних судів Вінницької області не були притягнуті до дисциплінарної відповідальності лише через закінчення строку можливості накладення такого стягнення (ст.148 КЗпП України). Проте, вищевказані працівники були попереджені про недопустимість порушень вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді у подальшому.
Також територіальним управлінням надіслано лист-реагування голові та керівнику апарату одного з районних судів Вінницької області, в якому зверталась увага на необхідність здійснення системного контролю за станом ведення діловодства у суді та проведення навчань (семінарів) із працівниками апарату суду.
У судах, щодо організації роботи яких надіслано скарги, було проведено оперативні наради із працівниками та наголошено на неухильному дотриманні вимог чинного законодавства і неприпустимості порушення конституційних прав громадян при виконанні посадових обов’язків, попереджено про відповідальність за порушення норм чинного законодавства.
Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян в територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у першому півріччі 2013 року до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведеться Журнал особистого прийому громадян керівництвом управління.
У територіальному управлінні дотримується порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація, що визначені Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів Українивід 14 квітня 1997 р.        № 348.
Заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця від дня їх надходження. Так, впродовж звітного періоду 7 звернень громадян (50%) управлінням розглянуто у строк до 5 діб, 4 звернення (29%) - у строк до 15 діб, 3 звернення (21%) –у строк до 30 діб. Отже, порушень вимог Закону України «Про звернення громадян» щодо строку розгляду звернень зареєстровано не було. У порівняні з І півріччям 2012 року, реагування на звернення стало ще більш оперативним.

Діаграма 3.
 
В управлінні належним чином організований особистий прийом громадян. Наказом начальника Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області № 10 від 24 лютого 2010 року «Про організацію роботи із зверненнями громадян» затверджено графік та Порядок організації та проведення особистого прийому громадян. На виконання наказу Державної судової адміністрації України у територіальному управління наказом від 6 червня 2012 року №23 затверджено графік прийому громадян керівництвом територіального управління. Наказом визначено відповідальну особу за ведення діловодства за пропозиціями, заявами і скаргами громадян.
Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в приймальню та при вході в управління. Також дана інформація розміщена на веб-сторінці територіального управління на офіційному веб-порталі «Судова влада України». На інформаційному стенді та на веб-сторінці управління також розміщено контактну та іншу і актуальну інформацію для громадян.
Відповідно до даних Журналу обліку особистого прийому громадян, в індивідуальному порядку до керівництва територіального управління звернулись три особи. Кожен із вказаних громадян отримав необхідні роз’яснення.
З метою найбільш якісного виконання Закону України «Про звернення громадян», Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Вінницькій області проводиться відповідна робота щодо планування заходів для збільшення ефективності розгляду скарг, заяв і пропозицій; щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України «Про звернення громадян», обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління.
 У засобах масової інформації (зокрема, на веб-сайті управління) систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян.
 Служіння народу України законодавчо визначено домінантним принципом державної служби, саме тому належний розгляд звернень громадян – одна з найбільш відповідальних ділянок роботи територіального управління Державної судової адміністрації України в Вінницькій області, що потребує постійного вдосконалення. Тому, заходи у напрямку покращення здійснюватимуться і надалі.
 
 
 
Завідувач
юридичного сектору                                                         Руслан ЧЕРНЕЦЬКИЙ