flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області за І квартал 2011 року

        Протягом І кварталу 2011 року Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області  було здійснено ряд заходів, спрямованих на належне організаційне забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області. В основу цієї роботи було покладено такі принципи діяльності управління як максимальна прозорість, відкритість та рівність по відношенню до усіх місцевих судів регіону.

Після прийняття Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” та затвердження відповідних кошторисів, територіальним управлінням було доведено суми кошторисних призначень до відома голів місцевих судів. В рамках кошторисних призначень протягом усього звітного періоду проводилася робота по фінансовому забезпеченню діяльності місцевих судів, придбанню необхідних товарно-матеріальних цінностей з дотриманням принципів максимальної економії бюджетних коштів. Однак, спостерігалася негативна тенденція, пов’язана з несвоєчасністю проведення платежів органами державного казначейства. Склалася вкрай напружена ситуація щодо оплати комунальних платежів загальних місцевих судів та територіального управління. З метою безперебійного постачання до приміщень місцевих судів теплової енергії та природного газу управління було змушене вести переговори з енергопостачальними компаніями та готувати відповідні гарантійні листи. Незважаючи на використання прикладного програмного забезпечення ICQ та SKYPE для спілкування з місцевими судами в управлінні виникла заборгованість близько 4 тис. грн. перед ВАТ «Укртелеком», що призвело до тимчасового відключення ряду телефонних номерів.
         Ускладнення в роботі територіального управління також було викликано набранням чинності 30.07.2010 року Законом України “Про здійснення державних закупівель”. Внесені до ст. 2 цього Закону зміни  частково полегшили роботу щодо закупівлі електроенергії, природного газу, теплової енергії та водопостачання. Однак, потрібно проводити відповідні процедури по закупівлях марок, послуг маркувальних машин, послуг телефонного зв’язку тощо. Такі процедури є значно розтягнутими в часі, вимагають вирішення великої кількості організаційних питань з Уповноваженим органом з питань державних закупівель (Мінекономіки) та з постачальниками, які займають монопольне становище на ринку.
         Крім того, ст. 11 Закону України «Про здійснення державних закупівель» передбачено обов’язкове проходження членами комітету з конкурсних торгів відповідного навчання. Відповідальні працівники управління на даний час такого навчання пройти не можуть через відсутность коштів на рахунках територіального управління.
 
         Незважаючи на вищевикладені складнощі, територіальному управлінню вдалося зберегти позитивну динаміку розвитку, не допустити виникнення ситуацій, які б негативно вплинули на організацію роботи суду, а відтак, і на якість та своєчасність розгляду всіх категорій справ і матеріалів.
 
 
Стан фінансового забезпечення.
         Для забезпечення діяльності місцевих судів Вінницької області, кошторисом доходів та видатків на 2011 рік, з урахуванням внесених змін, за КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» затверджено 54 066,2 тис. грн., у тому числі: 49 722,3 тис. грн. - за коштами загального фонду бюджету та 4 343,9 тис. грн. – за коштами спеціального фонду , що в сумі складає 102,6 % минулорічних кошторисних призначень, та лише 31,2 % від потреби, згідно бюджетного запиту на 2011 рік.
Загалом структура видатків по загальних місцевих судах області мало різниться від минулорічної, однак такі статті витрат, як видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв забезпечені бюджетними коштами лише на 50%, а їх питома вага у зведеному кошторисі зменшилась у порівнянні з минулорічними показниками з 3,0 % до 1,7 %.
Станом на 01.04.2010 р., видатки територіального управління, згідно помісячного розпису асигнувань загального фонду профінансовано у повному обсязі, що становить 10 486,3 тис. грн. або 21,09 % річної суми доведеної кошторисом. З них використано 10 099,6 тис. грн..
За помісячним планом асигнувань спеціального фонду на звітний період передбачено 1 000,5 тис. грн., що становить 23,2 % від річної суми, затвердженої кошторисом доходів та видатків за рахунок надходжень від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах.
Залишки відкритих асигнувань за станом на 01.04.2011 року за загальним фондом складають 386,7 тис. грн., за спеціальним фондом – 200,8 тис. грн., що становлять, відповідно, 3,69 % та 25,11 % від сум відкритих з початку року асигнувань загального та спеціального фондів бюджету.
За звітний період, субвенції з місцевих бюджетів державному бюджету, на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, для місцевих судів не виділялись. 
Субвенції, що складали перехідний минулорічний залишок, в сумі 31,8 тис. грн., керуючись напрямками та заходами Програми організаційного забезпечення діяльності судів м. Вінниці на 2009 – 2010 роки, після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків, було спрямовано на погашення кредиторської заборгованості, що виникла внаслідок не проведення платежів органом Держказначейства.
          Впродовж звітного періоду ліквідовано частину кредиторської заборгованості 2010 року, шляхом перерахування коштів кредиторам, на суму 158,7 тис. грн.. Залишок, в сумі 84,6 тис. грн. складає заборгованість за КЕКВ 2133 перед ВФ ДП «Судовий будівельно-експертний центр» за виконані роботи з капітального ремонту приміщення Вінницького районного суду.
         Підрядник з розумінням поставився до ситуації і погодився зачекати розрахунку за проведені роботи впродовж 2009 – 2010 років. При затвердженні кошторису видатків на поточний бюджетний рік, кошти для погашення боргу, що рахується на балансі з 26.12.2008 р. за КЕКВ 2133, не передбачено, що спонукає підрядника найближчим часом звернутися до суду з позовом про стягнення боргу в примусовому порядку з покладанням на територіальне управління судових та інформаційних витрат.
         З метою вирішення даної проблеми територіальним управлінням підготовлено та передано до ДСА України пропозиції щодо перерозподілу бюджетних асигнувань загального фонду, в межах кошторисних призначень Вінницького районного суду, шляхом збільшення видатків за КЕКВ 2133 за рахунок КЕКВ 1131.
         На сьогоднішній день склалась вкрай незадовільна ситуація щодо забезпечення загальних місцевих судів коштами на оплату комунальних послуг та енергоносіїв. Утворюється прострочена кредиторська заборгованість, яку територіальне управління вимушене відображати в обліку із запізненням, оскільки наявність такої простроченої зареєстрованої кредиторської заборгованості унеможливлює проведення касових видатків загального фонду за рештою КЕКВ, за винятком захищених статей.                                                 
        З початку року територіальним управлінням неодноразово передавалися до ДСА України детальні пояснення та розрахунки щодо потреб у бюджетних коштах. Однак, до цього часу питання не вирішено.
         Просимо звернути увагу: кошторисом на 2011 рік призначено за КЕКВ 1161 – 274,0 тис. грн., КЕКВ 1164 – 220,2 тис. грн.. Реальні потреби на зазначені цілі складають, відповідно, 600,0 тис. грн. та 552,5 тис. грн..     
Як видно, ситуація є критичною. Зареєструвавши реальну кредиторську заборгованість за КЕКВ 1161 та 1164, вже станом на 01.03.11 р., вона була б простроченою, що унеможливило б проведення видатків з казначейського рахунку за КЕКВ 5000 не тільки на декілька місяців але і до початку наступного опалювального періоду. Крім того, за неодноразовим попередженням кредиторів, у разі не проведення з ними повного розрахунку, постачання тепла та газу з початком наступного опалювального сезону проводитись не буде.
 
 
 
 
Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення.
 
         В першому кварталі 2011 року територіальним управлінням було освоєно кошти по 200 господарським договорам. З метою забезпечення належної роботи загальних місцевих судів області, в звітному кварталі було придбано паперу на загальну суму близько 50 тис. грн., канцелярських товарів – 30 тис. грн., конвертів поштових форматів С4 та С5 – майже на 50 тис.  грн., марок поштових – на 98 тис. грн., бланкової продукції на суму – 9 тис. грн., обкладинок на цивільні та кримінальні справи – 62 тис. грн.,  дисків для фіксування судового процесу близько 20 тис. грн. З метою полегшення роботи працівників судів, було придбано USB – накопичувачі на загальну суму 20 тис. грн. та розподілено між судами в залежності від штатної чисельності суддів у конкретному суді. В 2011 році планується проведення тендерних процедур на закупівлю конвертів поштових, паперу, марок та послуг з пересилання письмової кореспонденції з використанням маркувальних машин, бензину, послуг телефонного зв’язку, комп’ютерів та послуг з ремонту офісної техніки.
         Актуальним залишається на сьогоднішній день питання забезпечення місцевих судів комп’ютерною та офісною технікою. В звітному кварталі з метою розширення парку офісної техніки, було закуплено багатофункціональні пристрої, принтери, пристрої безперебійної подачі живлення та телефонні апарати на загальну суму 156,6 тис. грн.  Наразі проводиться їх видача місцевим судам.
 
         На даний час територіальним управлінням планується придбання для потреб місцевих судів Вінницької області драбин, які використовуватимуться для роботи в архівах, знищувачів паперу, електронний годинників для холу та миючих засобів. 
 
 
Забезпечення судів приміщеннями.
         Станом на звітну дату загальні місцеві суди області займають 31 приміщення і розташовані в 29 будівлях, так як Ленінський, Замостянський та Староміський районні суди м. Вінниці знаходяться в одній будівлі. 30 загальних місцевих судів області розташовані у приміщеннях, технічний стан яких нормальний або задовільний. Незадовільний стан приміщення Шаргородського районного суду. Наразі проводиться ремонт у Вінницькому районному суді. Потребує капітального ремонту приміщення Липовецького районного суду.
Нормативним вимогам за площею відповідають 6 приміщень судів. В цілому площа приміщень загальних місцевих судів області, яка використовується для їх діяльності, складає 19264,48  кв. м., в тому числі на одного суддю 109,45 м. кв.
В І кварталі поточного року збільшення площ відбулось шляхом включення до договору оренди приміщення Іллінецького районного суду гаражу для господарських потреб суду, загальною площею 63,9 кв.м.. Однак, на показник критеріїв оцінки це не вплинуло, оскільки відповідно до Методичних рекомендацій гаражі не включаються до загальної площі приміщень суду.
Однією з найгостріших проблем залишається забезпечення Шаргородського районного суду, який в даний час розміщений в орендованому аварійному, не належному для здійснення правосуддя приміщенні. Територіальне управління неодноразово зверталося до керівництва обласних та районних органів виконавчої влади щодо позитивного вирішення порушеного питання. Проте, дане питання залишається не вирішеним. До управління надходили листи від Головного управління державного казначейства у Вінницькій області та Вінницької обласної державної адміністрації щодо передачі зазначеного приміщення на баланс ТУ, проте така передача є недоцільною через його аварійний стан і недостатність площ для розміщення суду.
Затримується передача будівлі за адресою: вул. Образцова, 4 (раніше Образцова, 8), яка перебуває на балансі БМП №392 ДТГО "Південно-Західна залізниця" для Жмеринського міськрайонного суду.
 
 
Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів.
Станом на 1 квітня 2011 року з 31 суду охороною забезпечено всі загальні місцеві суди Вінницької області. З них 23 суди охороняються працівниками СБСМ «Грифон», в тому числі 6 – цілодобово.
В І кварталі 2011 року було проведено спільну нараду керівництва управління та керівництва СБСМ «Грифон», на якій обговорювались проблемні питання щодо технічної укріпленості судів.
В зв’язку з недостатністю штатної чисельності СБСМ "Грифон" територіальне управління змушене забезпечувати охорону 19 судів області в нічний час цивільними сторожами.
Станом на 01.04.2011 р. усі суди Вінницької області забезпечено нічною охороною шляхом залучення цивільних сторожів та охорони ВДСО.
В 28 судах встановлена охоронна сигналізація. 14 приміщень судів обладнано протипожежною сигналізацією, з них 12 знаходиться у робочому стані.
Придбано для потреб судів Вінницької області протипожежні щити з необхідним інвентарем, вогнегасники, проведено перезарядку раніше придбаних вогнегасників.
Кожен суд має сейф для зберігання бронежилетів працівників «Грифону». 
Приміщення канцелярій та архівів шести судів взято під спостереження працівниками Управління державної служби охорони в нічний та неробочий час, а саме: Барський, Гайсинський, Літинський, Калинівський, Тульчинський, Тростянецький та Ямпільський районні суди. В судах визначено відповідальних працівників за здачу та зняття приміщення суду з сигналізації.
В 17 судах встановлено стаціонарні металодетектори. Усі інші суди, які охороняються судовою міліцією, забезпечено портативними металодетекторами.
З метою підтримання порядку в робочий час в судах, де відсутня охорона СБСМ «Грифон», територіальним управлінням рекомендовано головам судів покласти такі обов’язки на судових розпорядників.
Територіальним управлінням активно проводиться робота по забезпеченню телефонного зв’язку на постах судової міліції. Тому, на даний час лише один Вінницький районний суд (з тих, де є охорона «Грифон») не забезпечений телефонним зв’язком на посту судової міліції, проте і це питання буде знято найближчим часом шляхом облаштування посту судової міліції та обладнання його телефонною лінією.
З метою належної укріпленості та безпеки приміщень в 2010 році проводилась робота по загратуванню вікон у приміщеннях. В І кварталі 2011 року така робота продовжувалась. Управлінням було направлено листи судам про можливість загратування вікон першого поверху  приміщень судів, і вже було оплачено такі роботи в чотирьох судах, а в Погребищенському районному суді з метою забезпечення безпеки приміщення було заґратовано дверні блоки.   
Для забезпечення належної безпеки, територіальним управлінням в другому  кварталі 2011 року планується придбання замків камерного типу.  
Питання забезпечення безпеки приміщень загальних місцевих судів перебуває на особливому контролі в територіальному управлінні.
Необхідно відмітити негативну тенденцію по зменшенню штатної чисельності працівників СБСМ «Грифон», яка проводиться в рамках оптимізації органів МВС України. 
 
Соціально-побутове забезпечення суддів
(забезпечення суддів житлом, санаторно курортне лікування тощо).
 
Станом на 1 січня 2011 року в контрольному списку рахується 35 суддів, з них 30 суддів потребують надання житла, та 5 суддів – поліпшення житлових умов. З контрольного списку було виключено одного суддю в зв’язку з переведенням до Апеляційного суду Вінницької області.
         Постійно звертається увага загальних місцевих судів області на можливість проходження профілактичного медичного огляду у визначених державних закладах охорони здоров’я.
          У 2011 році планується організація проходження щорічного безкоштовного медичного огляду суддів та працівників апаратів місцевих судів у державних закладах охорони здоров’я, відповідно до спільного наказу територіального управління та управління охорони здоров’я Вінницької обласної державної адміністрації. 
Профспілкова організація “Соціальний прогрес” постійно надає допомогу членам профспілкової організації, організовує туристичні поїздки тощо. Також профспілкою забезпечується можливість безкоштовного  проходження медичного обстеження у Військово-медичному клінічному центрі Центрального регіону Міністерства оборони України.  
 
 
Стан кадрового забезпечення.
Протягом І кварталу 2011 року в територіальним управлінням та місцевими загальними судами  вживались практичні заходи щодо вдосконалення роботи з кадрами, надання цій важливій ділянці системного і планового характеру, формування стабільного корпусу кваліфікованих спеціалістів, здатних зосередити зусилля на вирішення ключових, найбільш актуальних питань.
Станом на звітну дату в територіальному управлінні працює 20 державних службовців (одна вакантна посада), з яких 12 жінок та 8 чоловіків. Всі працівники управління мають повну вищу освіту (рівень спеціаліста та магістра). Двоє державних службовців мають ступінь Магістра державного управління.
Протягом першого кварталу 2011 року з територіального управління звільнився один працівник – Новак В.В.
В загальних місцевих судах станом на 01.04.2011р. нараховується 960 штатних посад, з яких: 176 посади судді; 658 державних службовців; 56 службовців; 70 інших працівників.
В звітному періоді було організовано проведення декларування своїх доходів суддями та державними службовцями територіального управління і місцевих судів області.
У лютому місяці 2011 року організовано проведення щорічної оцінки державних службовців територіального управління та загальних місцевих судів. Відповідно до результатів проведеної щорічної оцінки -  6 працівників отримали високий рівень знань, 4 – добрий.
Територіальним управлінням організовано проведення співбесіди з кандидатами на призначення на посаду керівників апаратів та заступників керівників апаратів місцевих загальних судів. Всього за перший квартал 2011 року підготовлено та проведено 8  таких співбесід. На всіх призначених керівників апаратів та заступників керівників апаратів місцевих судів  сформовані особові справи.
Під контролем знаходилось вирішення питань щодо підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату місцевих судів. Протягом першого кварталу 2011 року 41 суддя підвищили кваліфікацію на семінарах, які були організовані Національною школою суддів України спільно з міжнародними організаціями.
         У січні місяці сформовано та затверджено графіки відпусток працівників територіального управління на 2011 рік.
Проводилася  робота щодо підтримки в контрольному стані інформації про суддів загальних місцевих судів Вінницької області, що містить Єдина інформаційна система обліку суддівських кадрів у мережі Інтернет. Також проведено наповнення інформацією щодо державних службовців локальну систему „Картка”, яка розроблена та затверджена відповідно до Указу Президента України від 10.11.1995р. №1035/95.
 
 
Взаємодія із засобами масової інформації.
Значної уваги територіальне управління приділяє позиціонуванню своєї діяльності та діяльності місцевих загальних судів області в засобах масової інформації. Територіальним управлінням постійно здійснюється оновлення інформації на веб-сайтах місцевих загальних судів області та веб-порталі «Судова влада України». У звітному періоді розміщено 62 повідомлення за результатами діяльності територіального управління. Для забезпечення обміну досвідом між керівниками апарату створено розділ «Досвід, вартий на увагу», в якому публікуються звіти про діяльність керівників апарату, інші матеріали щодо організації діяльності суду. Здійснено адміністрування сторінок загальних місцевих судів області – розміщено 56 повідомлень.
Активно висвітлюється діяльність територіального управління та місцевих загальних судів області в друкованих засобах масової інформації. Зокрема, у звітному періоді розміщено 8 публікацій у друкованих виданнях (видання «Обрії Оратівщини», «Ямпільські вісті», «Подільська зоря»).
У засобах масової інформації систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, судів загальної юрисдикції, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян.
Територіальне управління намагається активізувати роботу загальних місцевих судів щодо висвітлення їх діяльності у засобах масової інформації, однак актуальним залишається питання виділення для цієї діяльності коштів.
 
 
Стан дотримання виконавської дисципліни.
Територіальним управлінням вживаються заходи щодо недопущення порушення строків виконання наказів, рішень колегії та інших доручень Державної судової адміністрації України. В управлінні впроваджено електронне діловодство (програма «Лотос»), яке забезпечує постійний контроль за виконанням контрольних доручень керівництва. У звітному періоді в територіальному управлінні не було виявлено фактів порушення строку виконання доручень начальника управління.
З метою дотримання загальними місцевими судами строків виконання доручень і завдань керівниками структурних підрозділів управління було розроблено таблиці контрольних завдань, в яких зазначено зміст доручення та терміни виконання. З боку загальних місцевих судів порушень виконавської дисципліни не виявлено.
Крім того, з метою оперативного вирішення окремих питань та економії коштів на телефонні розмови, за розпорядженням начальника управління в загальних місцевих судах та територіальному управління запроваджено і успішно використовується спілкування в режимі on-line шляхом безперервного використання прикладного програмного забезпечення ICQ та SKYPE.
 
 
Співпраця управління з органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування.
 
На виконання Указу Президента України від 27 жовтня 2009 року        № 870/2009 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 вересня 2009 року «Про стан злочинності у державі та координацію діяльності органів державної влади у протидії злочинним проявам та корупції», з метою зміцнення законності та правопорядку, запобігання та протидії корупції, захисту особистої безпеки майнових прав громадян прийнято Єдину комплексну правоохоронну програму Вінницької області на 2010-2014 роки. Створення такої програми ініційовано територіальним управлінням за підтримки Вінницької облдержадміністрації.  
         На реалізацію Програми планується передбачити пріоритетне фінансування визначених заходів з державного, обласного, районного, міського бюджетів. Це дозволить впродовж п’яти років здійснити узгоджені заходи судовими, правоохоронними органами , органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо профілактики правопорушень та усунення причин, що зумовили їх вчинення, створити у Вінницькій області найкращі умови серед усіх регіонів України для діяльності правоохоронних органів, роботи судів та учасників судових процесів, забезпечити їх захист та доступ до повної інформації щодо діяльності правоохоронних органів, розгляду справ у судах. Програма покликана забезпечити підвищення авторитету правоохоронних органів, безперешкодний доступ до суду, зменшити кількість скарг на процесуальні дії суддів тощо.
 
         Для підтримки організаційного забезпечення роботи районних судів м. Вінниці прийнято Програму організаційного забезпечення діяльності судів м. Вінниці на 2009-2010 роки, що затверджена рішенням Вінницької міської ради на 33 сесії 5 скликання від 24 грудня 2008 року № 2195. Рішенням 48 сесії 5 скликання від 21 травня 2010 року № 2841 було внесено ряд змін до вказаної програми та продовжено термін її дії.
На виконання Плану заходів Кабінету Міністрів України щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні “На шляху до доброчесності” та відповідно до доручення першого заступника голови Вінницької обласної державної адміністрації заступник начальника Територіального управління державної судової адміністрації У Вінницькій області Кислиця О.С. систематично бере участь у прямій телефонній лінії на тему “Суспільство проти корупції”.  
Керівництво управління систематично бере участь в роботі сесій Вінницької обласної Ради, нарадах, які проводяться Вінницькою обласною державною адміністрацією.
Протягом І кварталу поточного року проведено ряд зустрічей з керівництвом районів Вінницької області щодо вирішення питань організаційного забезпечення діяльності судів в рамках прийнятих програм.
 
 
Взаємодія територіального управління з
загальними місцевими судами, апеляційним судом області
та органами суддівського самоврядування
 
Для забезпечення належної організації роботи, обговорення найважливіших напрямків діяльності місцевих загальних судів області та територіального управління утворено колегію Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області та затверджено відповідне положення.
31 березня відбулося розширене засідання колегії ТУ ДСА у Вінницькій області. У роботі колегії взяли участь начальник управління Білик Василь Вікторович, заступник начальника Кислиця Олег Семенович, заступник начальника Марценюк Жанна Дмитрівна, Мельник Юрій Володимирович - начальник відділу взаємодії з правоохоронними органами, оборонної роботи апарату Вінницької облдержадміністрації, Чумак Ігор Олексійович - командир спеціального підрозділу судової міліції «Грифон», Дерманський Ігор Олександрович - керівник служби регіональної інформаційно технічної підтримки судових процесів у Вінницькій області, Шлінчук Павло Іванович - директор Вінницької філії ДП «Судовий будівельно експертний центр», керівники підрозділів територіального управління, голови та керівники апаратів місцевих загальних судів Вінниччини.
На колегії розглядалися і обговорювалися питання кошторисних призначень та перспективи фінансового, матеріально-технічного, кадрового та організаційно-інформаційного забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області в 2011 році, розглянуто питання щодо належної організації роботи зі зверненнями громадян. За результатами колегії прийнято відповідні рішення, які введено в дію наказом начальника управління.
На виконання постанови колегії ДСА України № 6/4, затвердженої наказом ДСА України від 23.10.2007 № 111, в територіальному управлінні організовано проведення вивчення організації діяльності загальних місцевих судів області один раз у два роки. Відповідно до графіка проведення вивчення стану організації роботи з ведення діловодства, судової статистики, кадрових питань, питань обліку матеріальних цінностей в судах, роботи зі зверненнями громадян в загальних місцевих судах Вінницької області у 2011 році, затвердженого наказом начальника ТУ ДСА у Вінницькій області від 29 грудня 2010 року № 79, в 2011 році заплановано вивчити роботу 11 місцевих загальних судів.   У звітному періоді проведено вивчення стану організації діяльності двох місцевих загальних судів.
Вивчення стану організації роботи судів проводиться відповідно затвердженого начальником управління плану за такими основними напрямками: планування роботи суду; дотримання вимог Інструкції з діловодства при реєстрації справ різних категорій, виконанні судових рішень; вивчення стану кадрової роботи, організації роботи зі зверненнями громадян. Основна увага приділяється первинному обліку справ усіх категорій, оскільки складання звітів базується на підставі цих документів. У процесі вивчення організації обліково-статистичної та кадрової роботи в судах спеціалістами територіального управління надається методична допомога. До плану перевірки включено і питання фінансової діяльності судів, зокрема: перевірка наявності реєстрів списання знаків поштової оплати та конвертів; перевірка наявності та стану ведення інвентарних книг у суді; проведення звірки фактичної наявності основних засобів з даними бухгалтерського обліку.
За результатами проведеного вивчення стану організації діяльності судів виготовляються довідки, що надсилаються на розгляд відповідного місцевого суду і апеляційному суду Вінницької області. На засіданні розширеної колегії територіального управління були обговорені результати проведення вивчення стану організації діяльності місцевих загальних судів області у 2010 році.
Відповідно до Переліку судів України, на базі яких утворюються модельні суди, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України 30 вересня 2009 року № 103 (у редакції наказу ДСА України від 29.10.2009 № 111) на Вінниччині функціонують 8 модельних судів. Територіальним управлінням систематично надається методична допомога щодо організації діяльності даних судів. Вживаються заходи щодо розширення кола модельних судів Вінниччини.
На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» активно впроваджується комп’ютерна програма «Документообіг загальних судів» (далі – КП «ДЗС»). В усіх місцевих загальних судах області, в апеляційному суді Вінницької області та в територіальному управлінні встановлено та налаштовано КП «ДЗС», КП «Репліка», КП «Резерв БД». Проведено ознайомлення працівників апаратів судів з можливостями даної програми, в окремих судах проведено навчання з працівниками апарату по використанню електронної системи документообігу.
Територіальним управлінням було підготовлено і надіслано місцевим загальним судам рекомендаційні листи щодо організації роботи з КП «ДЗС», порушено ряд питань та надано рекомендації щодо вдосконалення КП «ДЗС» Державній судовій адміністрації України (всього підготовлено та надіслано 12 листів).
Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області спільно зі спеціалістом з впровадження КП «ДЗС» Державного підприємства «ІСС» було організовано та проведено 3-11 лютого 2011 року кущові навчання щодо роботи з КП «ДЗС» на базі місцевих загальних судів.
В ході навчань розглядалися питання основних можливостей комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів», принципи організації загального документообігу в КП «ДЗС», робота автоматичного розподілу справ та передача судових рішень до ЄДРСР із застосуванням можливостей КП «ДЗС». Крім того, присутні на навчаннях мали змогу задати усі питання, що виникають у роботі з вищезазначеною програмою, та отримати практичну відповідь.
Взагалі, окрім зазначених листів та проведених навчань територіальне управління оперативно доводило до місцевих загальних судів інформацію, отриману від ДСА України та ДП «ІСС», інформувало про зміни в Положенні про автоматизовану систему документообігу суду. Спеціалісти територіального управління постійно надають методичну та практичну допомогу працівникам місцевих загальних судів Вінницької області.
Організовано належним чином роботу щодо замовлення і видачі ЕЦП (електронно-цифрових підписів) суддям та відповідальним особам. У звітному періоді забезпечено видачу 21 ключа суддям та відповідальним особам.
Відповідно до доручень територіального управління загальними місцевими судами проводяться роботи по благоустрою та прибиранню прилеглих до приміщень судів територій до Великодніх та травневих свят. Працівниками управління проведено благоустрій територій прилеглої до приміщення управління, заплановано 16 травня взяти участь у Всеукраїнському суботнику.
Позитивними моментами взаємодії територіального управління із загальними місцевими судами області є обмін досвідом, підвищення рівня кваліфікації працівників апарату судів, і, як результат, належна організація роботи судів.
 
 
Начальник  управління                    Василь БІЛИК