flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області за І півріччя 2011 року

Протягом другого кварталу 2011 року Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області  було реалізовано ряд практичних заходів, спрямованих на належне організаційне забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області. В основу цієї роботи було покладено такі принципи діяльності управління як максимальна прозорість, відкритість та рівність по відношенню до усіх місцевих судів регіону.
Після прийняття Закону України “Про Державний бюджет України на 2011 рік” та затвердження відповідних кошторисів, територіальним управлінням було доведено суми кошторисних призначень до відома голів місцевих судів. В рамках кошторисних призначень протягом усього звітного періоду проводилася робота по фінансовому забезпеченню діяльності місцевих судів, придбанню необхідних товарно-матеріальних цінностей з дотриманням принципів максимальної економії бюджетних коштів.  
 Незважаючи на використання прикладного програмного забезпечення ICQ та SKYPE для спілкування з місцевими судами в управлінні виникла заборгованість понад 4 тис. грн. перед ВАТ «Укртелеком», що призвело до тимчасового відключення ряду телефонних номерів.
         Ускладнення в роботі територіального управління також було викликано набранням чинності 30.07.2010 року Законом України “Про здійснення державних закупівель”. Управлінням уже проведено ряд процедур по закупівлях товарів і послуг про що детальніше зазначено у розділі «Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення». Однак, термін проведення процедури надто розтягнутий в часі. Крім того, управління було змушене відмінити торги по закупівлі для місцевих судів бензину, оскільки від постачальників не надійшло жодної пропозиції (компанії не ризикують фіксувати ціну на нафтопродукти). Управлінням знову буде оголошено процедуру по даному виду закупівлі, але якщо і вдруге не буде пропозицій, то плануємо проводити закупівлю бензину моторного в одного учасника. Якщо порахувати час необхідний для проведення цієї процедури, то орієнтовно управління, за умови погодження такої закупівлі Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, зможе вийти на укладення договору лише на грудень місяць поточного року.
         Незважаючи на вищевикладені складнощі, територіальному управлінню вдалося зберегти позитивну динаміку розвитку, не допустити виникнення ситуацій, які б негативно вплинули на організацію роботи суду, а відтак, і на якість та своєчасність розгляду всіх категорій справ і матеріалів.
 
1.     Стан фінансового забезпечення.
  Для забезпечення діяльності місцевих судів Вінницької області, кошторисом доходів та видатків на 2011 рік, з урахуванням внесених змін, за КПКВ 0501040 «Здійснення правосуддя місцевими судами» затверджено 54 881,8 тис. грн., у тому числі: 50 537,9 тис. грн. - за коштами загального фонду бюджету та 4 343,9 тис. грн. – за коштами спеціального фонду , що в сумі складає 105,7 % минулорічних кошторисних призначень, та лише 31,7 % від потреби, згідно бюджетного запиту на 2011 рік.
Згідно затвердженого на 2011 рік кошторису структура видатків по загальних місцевих судах області мало різнилась від минулорічної, однактакі статті витрат, як видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв були забезпечені бюджетними коштами лише на 50%, а їх питома вага у зведеному кошторисі зменшилась у порівнянні з минулорічними показниками з 3,0 % до 1,7 %.
З прийняттям Закону України від 14.06.2011 р. № 3491-VI «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв загальних місцевих судів області було збільшено на 815,6 тис. грн., що складає 88 % попередньо доведеної суми на зазначені цілі. З урахуванням прийнятих впродовж звітного періоду змін, частка видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв у складі кошторису в частині коштів загального фонду зросла з 1,7 % до 3,4 %.
Станом на 01.07.2010 р., видатки територіального управління, згідно помісячного розпису асигнувань загального фонду профінансовано у повному обсязі, що становить 22 196,7 тис. грн. або 43,9 % річної суми доведеної кошторисом. З них використано 22 140,46 тис. грн..
За помісячним планом асигнувань спеціального фонду на звітний період передбачено 2 106,2 тис. грн., що становить 48,9 % від річної суми, затвердженої кошторисом доходів та видатків за рахунок надходжень від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах. Сума недофінансування за спеціальним фондом за КЕКВ 1131 становить 257,2 тис. грн.
Залишки відкритих асигнувань за станом на 01.07.2011 року за загальним фондом складають 56,2 тис. грн., за спеціальним фондом – 183,6 тис. грн., що становлять, відповідно, 0,25 % та 11,02 % від сум відкритих з початку року асигнувань загального та спеціального фондів бюджету.
Наявність певного залишку коштів за спеціальним фондом пояснюється необхідністю значного проміжку в часі для проведення процедур закупівлі товарів і послуг за державні кошти. Оскільки проведення окремих процедур потребує від 3-х тижнів до 4-х місяців, то накопичення залишків відкритих асигнувань за окремими КЕКВ було неминучим.
Найбільшою складовою залишку невикористаних відкритих асигнувань за коштами загального фонду є кошти за КЕКВ 1120 – 39,3 тис. грн.; 1,0 тис. грн. – кошти, що надійшли 30.06.11 р. на поновлення касових видатків та на 15,9 тис. грн. не опрацьовано органом Держказначейства платіжні документи (в зв’язку з обмеженням термінів на оплату – фінансування надійшло 29.06.11 р.).
         Впродовж звітного періоду ліквідовано кредиторської заборгованості 2010 року, шляхом перерахування коштів кредиторам, на суму 158,7 тис. грн.. Залишок, в сумі 84,6 тис. грн. складає заборгованість за КЕКВ 2133 перед ВФ ДП «Судовий будівельно-експертний центр» за виконані роботи з капітального ремонту приміщення Вінницького районного суду.
     Підрядник з розумінням поставився до ситуації і погодився зачекати розрахунку за проведені роботи впродовж 2009 – 2010 років. При затвердженні кошторису видатків на поточний бюджетний рік, кошти для погашення боргу, що рахується на балансі з 26.12.2008 р. за КЕКВ 2133, не передбачено, що спонукає підрядника найближчим часом звернутися до суду з позовом про стягнення боргу в примусовому порядку з покладанням на територіальне управління судових та інформаційних витрат.
З метою вирішення даної проблеми територіальним управлінням підготовлено та передано до ДСА України пропозиції щодо перерозподілу бюджетних асигнувань загального фонду, в межах кошторисних призначень Вінницького районного суду, шляхом збільшення видатків за КЕКВ 2133 за рахунок КЕКВ 1131, однак на сьогоднішній день питання не вирішено.
       За звітний період, на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів для Погребищенського районного суду було виділено субвенції в сумі 25,0 тис. грн.. Зазначені кошти, в зв’язку з надходженням на реєстраційний рахунок в останні дні червня, що унеможливило їх використання до кінця звітного періоду, будуть освоєні впродовж наступного кварталу після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків на 2011 рік.
       Субвенції, що складали перехідний минулорічний залишок, в сумі 31,8 тис. грн., керуючись напрямками та заходами Програми організаційного забезпечення діяльності судів м. Вінниці на 2009 – 2010 роки, після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків, було спрямовано на погашення кредиторської заборгованості, що виникла внаслідок не проведення платежів органом Держказначейства.
          З огляду на вищевикладене, під впливом різних неврегульованих обставин, незалежних від територіального управління як то: не проведення Держказначейством у встановлені строки платіжних доручень за незахищеними статтями витрат, набуттям постійного характеру відхилення від затвердженого помісячного плану асигнувань або фінансування видатків в останні дні кварталу, чи внесенням змін до діючого законодавства, робота територіального управління при докладанні всіх можливих зусиль не дає стовідсоткових результатів на звітну дату в частині освоєння коштів.
Зокрема, із застосуванням Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів, які надаються розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів, на стадії реєстрації зобов’язань та оплати рахунків, затверджених наказом ДКУ від 14.09.2010 року № 330: розпорядники бюджетних коштів за умови взяття бюджетного зобов’язання – протягом 7 робочих днів з дати його виникнення, бюджетного фінансового зобов’язання – протягом 7 робочих днів з дати виникнення бюджетного фінансового зобов’язання , але не пізніше останнього робочого дня місяця, подають довідповідного органу Державного казначейства України реєстр бюджетних зобов’язань (реєстр бюджетних фінансових зобов’язань) розпорядників бюджетних коштів на паперових (у 2-х примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання (бюджетного фінансового зобов’язання).
Документами при реєстрації фінансових зобов’язань, що підтверджують рух товарно-матеріальних цінностей є накладна на відпуск товарно-матеріальних цінностей, накладна-вимога на відпуск матеріалів, товарно-транспортна накладна; виконання робіт, надання послуг, у тому числі з тепло-, водо-, енергопостачання та послуг зв’язку – акт виконаних робіт.
         Виникає проблема щодо реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань органом Держказначейства, підставою для яких є підтверджуючі документи, датовані останніми числами попереднього місяця. Враховуючи те, що первинні документи, які підтверджують факт здійснення господарської операції на місцях, надходять від віддалених місцевих судів лише за 3-4 дні, то реєстрація в органах ДКУ та відображення із запізненням в реєстрах бухгалтерського обліку таких господарських операцій є неминучим, що суперечить вказаним вище Методичним рекомендаціям.
 
2.      Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення.
 
          В другому кварталі 2011 року територіальним управлінням було освоєно кошти по 147 господарським договорам. З метою забезпечення належної роботи загальних місцевих судів області, в звітному кварталі було придбано канцелярських товарів на загальну суму 20 000 грн., СD- дисків на 4522 грн. Було проведено конкурсні торги за процедурою відкриті торги на закупівлю паперу та поштових конвертів. 16.06.2011 р. відбулось розкриття пропозицій конкурсних торгів, після чого було проведено їх оцінку. Очікувана дата укладення договору з переможцем торгів – 22.07.2011 р. Сума закупівлі паперу становить 179 200 грн., конвертів – 39 200 грн.
         Завершено проведення процедури закупівлі в одного учасника знаків поштової оплати (марок поштових) на загальну суму 3 094 400,00 грн. 20.06.2011 р. укладено договір на закупівлю товарів за державні кошти з УДППЗ «Укрпошта» на придбання ЗПО. На даний час частково проведено оплату по зазначеному договору, отримано частину марок та проводиться їх видача загальним місцевим судам Вінницької області.
           В ІІ кварталі 2011 року було придбано для потреб загальних місцевих судів миючі засоби, державні прапори, драбини для архівів судів, електронні годинники для холу приміщення, вентилятори та знищувачі паперу. 
         В грудні 2010 року територіальним управлінням було придбано 6 маркувальних машин для потреб судів. На даний час територіальним управлінням отримано погодження Міністерства економіки України на застосування процедури закупівлі в одного учасника – поштових послуг         (послуг з пересилання письмової кореспонденції з використанням маркувальної машини) в УДППЗ «Укрпошта». На сьогоднішній день ведуться переговори з УДППЗ «Укрпошта» щодо укладення договору та подальшої співпраці. Очікувана дата укладення договору 25.07.2011 р. Вартість закупівлі становитиме 635 000 грн.
         В кінці 2010 р. та на початку 2011 р. управлінням придбавались кондиціонери для серверних кімнат загальних місцевих судів. Наразі активно ведеться робота по їх встановленню.
 
 
3.      Забезпечення судів приміщеннями.
  Станом на звітну дату загальні місцеві суди області займають 31 приміщення і розташовані в 29 будівлях, так як Ленінський, Замостянський та Староміський районні суди м. Вінниці знаходяться в одній будівлі. 30 загальних місцевих судів області розташовані у приміщеннях, технічний стан яких нормальний або задовільний. Незадовільний стан приміщення Шаргородського районного суду.
Нормативним вимогам за площею відповідають 6 приміщень судів. В цілому площа приміщень загальних місцевих судів області, яка використовується для їх діяльності, складає 19576,61 кв. м., в тому числі на одного суддю 112,5м. кв.
В ІІ кварталі поточного року збільшення площ відбулось шляхом відселення з приміщення Вінницького районного суду Фінансового управління Вінницької районної державної адміністрації та Адвокатського об’єднання «Вінницька обласна колегія адвокатів». Збільшення площі приміщення відбулось і в Літинському районному суді. Так, згідно Рішення Літинської районної ради Вінницької області від 25.05.2011 р. № 94 було передано частину першого поверху приміщення, де знаходиться суд до сфери управління Державної судової адміністрації України. На даний час планується проведення процедури передачі приміщення з дотриманням вимог чинного законодавства України.
Однією з найгостріших проблем залишається забезпечення Шаргородського районного суду, який в даний час розміщений в орендованому аварійному, не належному для здійснення правосуддя приміщенні. Територіальне управління неодноразово зверталося до керівництва обласних та районних органів виконавчої влади щодо позитивного вирішення порушеного питання. Проте, дане питання залишається не вирішеним. До управління надходили листи від Головного управління державного казначейства у Вінницькій області та Вінницької обласної державної адміністрації з пропозицією передачі зазначеного приміщення на баланс територіального управління, проте така передача є недоцільною через його аварійний стан і недостатність площ для розміщення суду. З метою вирішення питання забезпечення місцевого суду приміщенням Головою Державної судової адміністрації України підписано відповідне звернення до Прем’єр-міністра України.
Затримується передача будівлі за адресою: вул. Образцова, 4 (раніше Образцова, 8), яка перебуває на балансі БМП №392 ДТГО "Південно-Західна залізниця" для Жмеринського міськрайонного суду. В звітному кварталі територіальним управлінням було направлено лист Президенту України Януковичу В.Ф. з проханням посприяти у вирішенні зазначеного питання з метою забезпечення належним приміщенням місцевого суду в м. Жмеринці. Це питання включено до протокольного доручення Президента України за результатами перебування з робочою поїздкою на Вінниччині.
 
4.     Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів.
 Станом на 1 липня 2011 рокуз 31 суду охороною забезпечено всі загальні місцеві суди Вінницької області. З них 23 суди охороняються працівниками СБСМ «Грифон», в тому числі 6 – цілодобово.
В ІІ кварталі 2011 року було проведено спільну нараду керівництва управління та керівництва СБСМ «Грифон», на якій обговорювались проблемні питання щодо технічної укріпленості судів.
В зв’язку з обмеженням штатної чисельності СБСМ "Грифон" територіальне управління змушене забезпечувати охорону 19 судів області в нічний час цивільними сторожами.
Станом на 01.07.2011 р. усі суди Вінницької області забезпечено нічною охороною шляхом залучення цивільних сторожів та охорони ВДСО.
В 28 судах встановлена охоронна сигналізація. 14 приміщень судів обладнано протипожежною сигналізацією, з них 13 знаходиться у робочому стані.
Кожен суд має сейф для зберігання бронежилетів працівників «Грифону». 
Приміщення канцелярій та архівів шести судів взято під спостереження працівниками Управління державної служби охорони в нічний та неробочий час, а саме: Барський, Гайсинський, Літинський, Калинівський, Тульчинський, Тростянецький та Ямпільський районні суди. В судах визначено відповідальних працівників за здачу та зняття приміщення суду з сигналізації.
В 17 судах встановлено стаціонарні металодетектори. Усі інші суди, які охороняються судовою міліцією, забезпечено портативними металодетекторами.
З метою підтримання порядку в робочий час в судах, де відсутня охорона СБСМ «Грифон», територіальним управлінням рекомендовано головам судів покласти такі обов’язки на судових розпорядників.
Територіальним управлінням активно проводиться робота по забезпеченню телефонного зв’язку на постах судової міліції. Тому, на даний час лише один Вінницький районний суд (з тих, де є охорона «Грифон») не забезпечений телефонним зв’язком на посту судової міліції, проте і це питання буде вирішено найближчим часом шляхом облаштування посту судової міліції та обладнання його телефонною лінією.
Для забезпечення належної безпеки, територіальним управлінням в другому кварталі 2011 року було придбано замки камерного типу на загальну суму 10 974 грн.. Проводиться їх видача судам та встановлення на клітках та на дверях кімнат для підсудних.  
Питання забезпечення безпеки приміщень загальних місцевих судів перебуває на особливому контролі в територіальному управлінні.
Необхідно відмітити негативну тенденцію по зменшенню штатної чисельності працівників СБСМ «Грифон», яка проводиться в рамках оптимізації органів МВС України. Така ситуація буде змушувати територіальне управління спільно з керівництвом СБСМ «Грифон» приймати рішення щодо зняття з судів цілодобової охорони приміщень для збільшення кількості судів, де денний пропускний режим забезпечують працівники судової міліції.
 
5.     Соціально-побутове забезпечення суддів (забезпечення суддів житлом, санаторно курортне лікування тощо).
 
 Станом на 1 січня 2011 року в контрольному списку рахується 33 суддів, з них 29 суддів потребують надання житла, та 4 судді – поліпшення житлових умов. З контрольного списку було виключено двох суддів за поданою заявою про зняття з квартирного обліку у зв’язку з переведенням на роботу до іншого району.
         Постійно звертається увага загальних місцевих судів області на можливість проходження профілактичного медичного огляду у визначених закладах охорони здоров’я.
         В ІІ кварталі Територіальним управлінням ініційовано підписання спільного наказу ТУ ДСА у Вінницькій області та Управління охорони здоров’я та курортів Вінницької обласної державної адміністрації про проходження суддями, працівниками апарату місцевих судів та працівниками Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області щорічного профілактичного медичного огляду. Згідно п. 3 цього наказу головних лікарів закладів охорони здоров’я зобов’язано забезпечити безоплатне проходження суддями, працівниками апарату місцевих судів та працівниками управління профілактичного медичного огляду. Такий наказ було підписано 20.06.2011 р. та повідомлено усі місцеві суди Вінницької області про необхідність проходження медичного огляду у закладах охорони здоров’я, вказаних у додатку до наказу. Крім загальних місцевих судів до переліку також включено територіальне управління, Господарський суд Вінницької області та Вінницький окружний адміністративний суд
Профспілкова організація “Соціальний прогрес” постійно надає допомогу членам профспілкової організації, організовує туристичні поїздки тощо. Також профспілкою забезпечується можливість безкоштовного проходження медичного обстеження у Військово-медичному клінічному центрі Центрального регіону Міністерства оборони України. 
 
6. Стан кадрового забезпечення.
 Протягом першого півріччя 2011 року в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області та місцевих судах Вінницької області вживались практичні заходи щодо вдосконалення роботи з кадрами, надання цій важливій ділянці системного і планового характеру, формування стабільного корпусу кваліфікованих спеціалістів, здатних зосередити зусилля на вирішення ключових, найбільш актуальних питань.
У звітному періоді вживались відповідні заходи щодо поліпшення якісного складу державних службовців управління та місцевих судів Вінницької області.
Моніторинг показує, що в територіальному управлінні станом на 01.07.2011р. працює 19 державних службовців (дві вакантних посади), з яких 11 жінок та 8 чоловіків. 18 працівники управління мають повну вищу освіту (рівень спеціаліста та магістра). Двоє осіб мають ступінь Магістра державного управління. Одна особа – рівень молодшого спеціаліста (Сташенко О.Б.).
За стажем державної служби в управлінні 9 осіб мають стаж більше 10 років.
Протягом першого півріччя 2011 року з територіального управління звільнилися троє працівників – Новак В.В., Чернікова В.Г., Суржок К.А. Причинами звільнення є низький рівень заробітної плати та великий обсяг функціональних обов’язків і відповідальності.
Організовано проведення стажування двох державних службовців з метою зайняття інших посад в територіальному управлінні (Луговіна І.В. – на посаду завідувача сектором матеріально-технічного і побутового забезпечення та організації діяльності служби судових розпорядників та Сташенко О.Б. – на посаду головного спеціаліста відділу організації діяльності судів, судової статистики, звітності та юридичного забезпечення).
Проведено два конкурсних засідання на заміщення вакантної посади головного спеціаліста сектору матеріально-технічного і побутового забезпечення та організації діяльності служби судових розпорядників та головного спеціаліста відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності.
В загальних місцевих судах станом на 01.07.2011р. нараховується 960 штатних посад, з яких: 176 посад суддів; 658 державних службовців; 56 службовців; 70 інших працівників.
У звітному періоді було організовано проведення декларування своїх доходів суддями та державними службовцями територіального управління і місцевих судів області.
Проведено заохочення працівників територіального управління до Дня державного службовця (заохочено 4 працівники – Пащенка І.І., Питель О.В., Дем’яника В.А., Сташенко О.Б.).
Опрацьовано новий Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції». Норми Закону обговорено на загальних зборах трудового колективу. Під особистий підпис всі працівники ознайомлені з нормами закону та Пам’яткою про заборони визначені законом. Організовано проведення цієї роботи в апаратах місцевих судів.
В управлінні було організовано проведення співбесід з кандидатами на призначення на посаду керівників апаратів та заступників керівників апаратів місцевих судів Вінницької області. Всього за перше півріччя2011 року підготовлено та проведено 8 (вісім) таких співбесід. Сформовано особові справи на всіх призначених керівників апаратів та заступників керівників апаратів місцевих судів області.
Під контролем знаходилось вирішення питань щодо підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату місцевих судів Вінницької області. Протягом першого півріччя 2011 року 50 суддів (9 - в 2-му кварталі). З них,  - 11 в Національній школі суддів України, 39 – в Апеляційному суді Вінницької області (проводили представники Національної школи суддів України). П’ять працівників апарату підвищили кваліфікацію на семінарах, які були організовані Національною школою суддів України спільно з міжнародними організаціями, а 97 – на семінарах організованих територіальним управлінням.
Згідно штатного розпису у Вінницькій області нараховується 176 штатних посад суддів. Станом на 01.07.2011 року в області працює 158 суддів (18 вакансій).
Сформовано і затверджено графіки відпусток працівників територіального управління на 2011 рік, згідно якого надаються відпустки.
Проведено роботу щодо підтримки в контрольному стані інформації про суддів загальних місцевих судів Вінницької області, що містить Єдина інформаційна система обліку суддівських кадрів у мережі Інтернет. Також проведено наповнення інформацією щодо державних службовців локальної системи „Картка”, яка розроблена та затверджена відповідно до Указу Президента України від 10.11.1995р. №1035/95.
  
7.     Взаємодія із засобами масової інформації.
Значної уваги територіальне управління приділяє позиціонуванню своєї діяльності та діяльності місцевих загальних судів області в засобах масової інформації. Територіальним управлінням постійно здійснюється оновлення інформації на веб-сайтах місцевих загальних судів області та веб-порталі «Судова влада України».
Удвічі, порівняно з аналогічним звітним періодом минулого року зросла кількість опублікованої інформації - у звітному періоді розміщено 120 повідомлень за результатами діяльності територіального управління. Активно використовується розділ «Досвід, вартий на увагу», що створений для забезпечення обміну досвідом між керівниками апаратів судів. У розділі публікуються звіти про діяльність та інші матеріали керівників апаратів судів щодо організації діяльності суду. Активізовано роботу місцевих загальних судів щодо позиціонування діяльності – на сторінках судів області розміщено 170 повідомлень (втричі більше минулого звітного періоду).
Активно висвітлюється діяльність територіального управління та місцевих загальних судів області в друкованих засобах масової інформації. Зокрема, у звітному періоді розміщено 42 публікації у друкованих виданнях (видання «Вісник ДСА України», «Обрії Оратівщини», «Ямпільські вісті», «Подільська зоря», «Тростянецькі вісті» та ін.).
У засобах масової інформації систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, судів загальної юрисдикції, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян.
Так, за ініціативи та сприяння територіального управління місцевим телебаченням підготовлено сюжет у телевізійній програмі «Маю право» про звернення до судів громадян щодо вирішення питань соціального захисту пенсіонерів, чорнобильців та «дітей війни». У сюжеті проаналізовано стан надходження даної категорії справ, надані консультації голів судів та керівництва територіального управління.
На виконання вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації» на сторінці територіального управління створено розділ «Доступ до публічної інформації», у якому розміщено інформацію про застосування вказаного закону, порядок оформлення запитів на інформацію та форму письмового запиту.
 
8.     Стан дотримання виконавської дисципліни.
Територіальним управлінням вживаються заходи щодо недопущення порушення строків виконання наказів, рішень колегії та інших доручень Державної судової адміністрації України. В управлінні впроваджено електронне діловодство (програма «Лотос»), яке забезпечує постійний контроль за виконанням контрольних доручень керівництва. У звітному періоді в територіальному управлінні не було виявлено фактів порушення строку виконання доручень начальника управління.
З метою оперативного вирішення окремих питань та економії коштів на телефонні розмови, за розпорядженням начальника управління в загальних місцевих судах та територіальному управління запроваджено і успішно використовується спілкування в режимі on-line шляхом безперервного використання програми ICQ та SKYPE.
 
9.     Співпраця управління з органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування.
На виконання Указу Президента України від 27 жовтня 2009 року        № 870/2009 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 вересня 2009 року «Про стан злочинності у державі та координацію діяльності органів державної влади у протидії злочинним проявам та корупції», з метою зміцнення законності та правопорядку, запобігання та протидії корупції, захисту особистої безпеки майнових прав громадян прийнято Єдину комплексну правоохоронну програму Вінницької області на 2010-2014 роки. Створення такої програми ініційовано територіальним управлінням за підтримки Вінницької облдержадміністрації. За прийняттяПрограми 2 березня на 28 сесії 5 скликання Вінницької обласної ради проголосували 69 депутатів.
         На реалізацію Програми передбачено пріоритетне фінансування визначених заходів з державного, обласного, районного, міського бюджетів. Це дозволить впродовж чотирьох років здійснити узгоджені заходи судовими, правоохоронними органами, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо профілактики правопорушень та усунення причин, що зумовили їх вчинення, створити у Вінницькій області найкращі умови серед усіх регіонів України для діяльності правоохоронних органів, роботи судів та учасників судових процесів, забезпечити їх захист та доступ до повної інформації щодо діяльності правоохоронних органів, розгляду справ у судах. Програма покликана забезпечити підвищення авторитету правоохоронних органів, безперешкодний доступ до суду, зменшити кількість скарг на процесуальні дії суддів тощо.
         Для організації роботи районних судів м. Вінниці створено Програму організаційного забезпечення діяльності судів м. Вінниці на 2009-2010 роки, щозатверджена рішенням Вінницької міської ради на 33 сесії 5 скликання від 24 грудня 2008 року № 2195. Рішенням 48 сесії 5 скликання від 21 травня 2010 року № 2841 було внесено ряд змін до вказаної програми.
         Територіальним управлінням вивчено практику Вінницької міської ради щодо створення та функціонування Центру адміністративних послуг «Прозорий офіс». Ідея створення такого Центру здобула схвальних відгуків з боку керівництва територіального управління та працівників апарату районних судів м. Вінниці.
         За ініціативи територіального управління та сприяння Вінницької міської ради в приміщеннях районних судів міста планується облаштувати «прозорий офіс», що дасть змогу покращити роботу судів щодо прийому громадян, забезпечить повний доступ громадян до суду з метою реалізації своїх прав та захисту інтересів. Враховуючи те, що відділи прийому громадян районних судів розташовані у різних кабінетах вздовж коридору, відкриття «прозорого офісу» дасть змогу зосередити відділи прийому районних судів в одному офісі, поруч із входом до суду, що, в свою чергу, забезпечить безперешкодний доступ до суду громадян з обмеженими фізичними можливостями.
         Територіальне управління та суди області залучаються до проведення соціальних проектів, які ініціюють органи державної влади. Так, управлінням у справах сім’ї та молоді Вінницької облдержадміністрації спільно з Міжнародним гуманітарним центром «Розрада» розпочато роботу проекту «Захист прав дитини в ситуації розлучення». У засіданні робочої групи 8 червня прийняли активну участь судді та представники територіального управління.       
 
10.      Взаємодія територіального управління із загальними місцевими судами, апеляційним судом області та Радою суддів
 
Для забезпечення належної організації роботи, обговорення найважливіших напрямків діяльності місцевих загальних судів області та територіального управління утворено колегію Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області та затверджено відповідне положення.
31 березня відбулося розширене засідання колегії ТУ ДСА у Вінницькій області.  
На колегії розглядалися і обговорювалися питання кошторисних призначень та перспективи фінансового, матеріально-технічного, кадрового та організаційно-інформаційного забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області в 2011 році, розглянуто питання щодо належної організації роботи зі зверненнями громадян.
На виконання постанови колегії ДСА України № 6/4, затвердженої наказом ДСА України від 23.10.2007 № 111, в територіальному управлінні організовано проведення вивчення організації діяльності загальних місцевих судів області один раз у два роки. Відповідно до графіка проведення вивчення стану організації роботи з ведення діловодства, судової статистики, кадрових питань, питань обліку матеріальних цінностей в судах, роботи зі зверненнями громадян в загальних місцевих судах Вінницької області у 2011 році, затвердженого наказом начальника ТУ ДСА у Вінницькій області від 29 грудня 2010 року № 79, у звітному періоді проведено вивчення стану організації діяльності дев’яти місцевих загальних судів.
Вивчення стану організації роботи судів проводиться відповідно затвердженого начальником управління плану за такими основними напрямками: планування роботи суду; дотримання вимог Інструкції з діловодства при реєстрації справ різних категорій, виконанні судових рішень; вивчення стану кадрової роботи, організації роботи зі зверненнями громадян. Основна увага приділяється первинному обліку справ усіх категорій, оскільки складання звітів базується на підставі цих документів. У процесі вивчення організації обліково-статистичної та кадрової роботи в судах спеціалістами територіального управління надається методична допомога. До плану перевірки включено і питання фінансової діяльності судів, зокрема: перевірка наявності реєстрів списання знаків поштової оплати та конвертів; перевірка наявності та стану ведення інвентарних книг у суді; проведення звірки фактичної наявності основних засобів з даними бухгалтерського обліку.
За результатами проведеного вивчення стану організації діяльності судів виготовляються довідки, що надсилаються на розгляд відповідного місцевого суду і апеляційному суду Вінницької області. На засіданні розширеної колегії територіального управління були обговорені результати проведення вивчення стану організації діяльності місцевих загальних судів області у 2010 році.
Відповідно до Переліку судів України, на базі яких утворюються модельні суди, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України 30 вересня 2009 року № 103 (у редакції наказу ДСА України від 29.10.2009 № 111) на Вінниччині функціонують 8 модельних судів. Територіальним управлінням систематично надається методична допомога щодо організації діяльності даних судів.
На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів» активно впроваджується комп’ютерна програма «Документообіг загальних судів» (далі – КП «ДЗС»). В усіх місцевих загальних судах області, в апеляційному суді Вінницької області та в територіальному управлінні встановлено та налаштовано КП «ДЗС», КП «Репліка», КП «Резерв БД». Проведено ознайомлення працівників апаратів судів з можливостями даної програми, в окремих судах проведено навчання з працівниками апарату по використанню електронної системи документообігу.
Територіальним управлінням було підготовлено і надіслано місцевим загальним судам рекомендаційні листи щодо організації роботи з КП «ДЗС», порушено ряд питань та надано рекомендації щодо вдосконалення КП «ДЗС» Державній судовій адміністрації України.
Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області спільно зі спеціалістом з впровадження КП «ДЗС» Державного підприємства «ІСС» було організовано та проведено 3-11 лютого 2011 року кущові навчання щодо роботи з КП «ДЗС» на базі місцевих загальних судів.
В ході навчань розглядалися питання основних можливостей комп’ютерної програми «Документообіг загальних судів», принципи організації загального документообігу в КП «ДЗС», робота автоматичного розподілу справ та передача судових рішень до ЄДРСР із застосуванням можливостей КП «ДЗС». Крім того, присутні на навчаннях мали змогу задати усі питання, що виникають у роботі з вищезазначеною програмою, та отримати практичну відповідь.
Взагалі, окрім зазначених листів та проведених навчань територіальне управління оперативно доводить до місцевих загальних судів інформацію, отриману від ДСА України та ДП «ІСС», інформувало про зміни в Положенні про автоматизовану систему документообігу суду. Спеціалісти територіального управління постійно надають методичну та практичну допомогу працівникам місцевих загальних судів Вінницької області.
З метою підготовки до звітного періоду територіальним управлінням розроблено та надіслано місцевим загальним судам методичні рекомендації щодо створення звітів про роботу судів за перше півріччя 2011 року в умовах роботи в КП «ДЗС».
Організовано належним чином роботу щодо замовлення і видачі ЕЦП (електронно-цифрових підписів) суддям та відповідальним особам. У звітному періоді забезпечено видачу 46 ключів суддям та відповідальним особам. На даний час постало питання забезпечення у липні – серпні суддів новими ЕЦП, оскільки з моменту видачі перших минуло 2 роки. З цією метою територіальним управлінням підготовлено і надіслано до ДП «ІСС» відповідні реєстри-підписні листи на виготовлення ЕЦП для 47 суддів. У липні заплановано підготовку реєстрів-підписних листів ще для 100 судів.
Позитивними моментами взаємодії територіального управління із загальними місцевими судами області є обмін досвідом, підвищення рівня кваліфікації працівників апарату судів, і, як результат, належна організація роботи судів.