flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненням громадян в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області у першому півріччі 2010 року

 

Впродовж 6 місяців 2010 року в територіальному управлінні перебувало на розгляді 17 звернень громадян, з них 2 (12 %) заяви  та 15 (88 %) скарг  (див. діаграма 1).  
Діаграма 1.
 
Порівняно з попереднім звітним періодом надходження звернень громадян збільшилось на 2 заяви. Одночасно слід звернути увагу, що у І півріччі 2009 року у провадженні перебувало 15 звернень, у І півріччі 2008 року – 15,  у І півріччі 2007 року - 16 звернень, у І півріччі 2006 року – 20 звернень, у І півріччі 2005 року – 29 звернень (див. діаграма 2). Вважаємо, що зменшення кількості звернень громадян пов’язано з систематичним висвітленням у засобах масової інформації повноважень Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, рад суддів судів загальної юрисдикції та судів загальної юрисдикції, роз’ясненням чинного законодавства України з метою підвищення правової культури населення.
 
Діаграма 2.
 
При цьому, безпосередньо від громадян письмово надійшло 16 звернень (94%) та  від юридичних осіб – 1 звернення  (6%) (див. діаграма 3).
Діаграма 3.
 
Загальними причинами, що зумовили виникнення звернень громадян, є порушення суддями при провадженні справ чинного цивільного процесуального, адміністративного процесуального, кримінального процесуального законодавства та норм матеріального права, неналежна організація роботи суду тощо (див. таблиця 1).
 
Категорії скарг
%
1.
Процесуальні дії суддів
 47%
2.
Поведінка працівників судів
7%
3.
Організація роботи суду
33%
4.
Організація роботи ТУ ДСА
7%
5.
Інше
7%
 
Таблиця 1.
 
 
Варто зауважити, що до інших категорій скарг належать скарги з питань, які належать до компетенції правоохоронних органів, щодо виконання головами судів адміністративно-розпорядчих функцій (зокрема, щодо порядку прийому на роботу та проведення конкурсів на заняття вакантної посади державного службовця) тощо.
Впродовж звітного періоду у Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області розглянуто по суті 9 скарг (одна визнана обґрунтованою, а вісім – необґрунтованими), надіслано за належністю до Ради суддів загальних судів Вінницької області 3 скарги. (див. діаграма 4).
 
Діаграма 4.
Повторні та дублетні звернення впродовж зазначеного звітного періоду до управління не надходили, залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду становить 2 скарги, оскільки вони надійшли наприкінці звітного періоду.
При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.
Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян в територіальному управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у першому півріччі 2010 року до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведеться Журнал особистого прийому громадян керівництвом управління.
     В територіальному управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація.
У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник управління або його заступник встановлюють необхідний термін для його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених   у   зверненні,   не    перевищує сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення.
Так, впродовж звітного періоду 2 звернення громадян (13%) управлінням розглянуто в термін до 5 діб, 6 звернень (40%) - в термін до 15 діб, 7 звернень (47%) – в термін до 30 діб. Отже, порушень вимог Закону України „Про звернення громадян” щодо строку розгляду звернень та пересилання звернень іншим уповноваженим органам в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області не зареєстровано.
В управлінні належним чином організований особистий прийом громадян. Наказом начальника Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області № 10 від 24 лютого 2010 року ”Про організацію роботи із зверненнями громадян” затверджено графік та Порядок організації та проведення особистого прийому громадян.  Цим же наказом визначено відповідальну особу за веденню діловодства по пропозиціях, заявах і скаргах громадян.
Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в приймальню та при вході в управління, також дана інформація розміщена на веб-сайті територіального управління. На інформаційному стенді та на веб-сторінці управління також розміщено контактну та іншу інформацію для громадян, яка підтримується в контрольному стані.
З метою поліпшення роботи, спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян”, Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області проводиться відповідна робота щодо планування заходів для покращення ефективності роботи із скаргами, заявами і пропозиціями, щопівріччя аналізується стан роботи зі зверненнями громадян. Усі проблемні питання, що виникають при виконанні Закону України „Про звернення громадян”, обговорюються та вирішуються безпосередньо на виробничих нарадах управління.
У засобах масової інформації (зокрема, на веб-сайті управління) систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, рад суддів судів загальної юрисдикції та судів загальної юрисдикції, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян.
Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області і у подальшому буде вдосконалюватися робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян.
 
 
 
Начальник відділу організації
діяльності судів, судової статистики,
звітності та юридичного забезпечення                            Ніна КОЛОДЬКО