flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо результатів роботи Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області за 9 місяців 2010 року

Протягом дев’яти місяців поточного року Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області здійснено ряд заходів, спрямованих на належне організаційне забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області. В основу цієї роботи було покладено такі принципи діяльності управління як максимальна прозорість, відкритість та рівність по відношенню до усіх місцевих судів регіону.

         Після прийняття Закону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік” та затвердження відповідних кошторисів, територіальним управлінням було доведено суми кошторисних призначень до відома голів місцевих судів. В рамках призначень протягом усього звітного періоду проводилася робота по фінансовому забезпеченню діяльності місцевих судів, придбанню необхідних товарно-матеріальних цінностей з дотриманням принципів максимальної економії бюджетних коштів. Однак, спостерігалася негативна тенденція, пов’язана з несвоєчасністю проведення платежів. Відповідно до затверджених кошторисів управлінням своєчасно готувалися та подавалися на оплату документи, але така оплата органами державного казначейства фактично не здійснювалася, що у свою чергу породжувало кредиторську заборгованість.
         Ускладнення в роботі територіального управління також було викликано набранням законної сили 30.07.2010 року Законом України “Про здійснення державних закупівель”, який зобов’язує розпорядника бюджетних коштів проводити відповідні процедури на придбання конвертів маркованих та марок поштових; централізоване водопостачання та водовідведення; постачання електричної та теплової енергії. Такі процедури є значно розтягнутими в часі, вимагають вирішення великої кількості організаційних питань з Уповноваженим органом з питань державних закупівель (Мінекономіки) та з поставщиками, які займають монопольне становище на ринку.
         Разом з тим, територіальному управлінню вдалося зберегти позитивну динаміку розвитку; не допустити виникнення ситуацій, які б негативно вплинули на організацію роботи суду, а відтак, і на якість та своєчасність розгляду всіх категорій справ і матеріалів.
 
 
1.     Стан фінансового забезпечення.
Для забезпечення діяльності судів кошторисом доходів та видатків на 2010 рік за КПКВ 0501040, з урахуванням внесених змін, затверджено 51 932,0 тис. грн., у тому числі: 49 984,7 тис. грн. - за загальним фондом та 1 947,3 тис. грн. – за спеціальним фондом бюджету.
   Разом з тим, значна частина бюджетних асигнувань звітного періоду була направлена на погашення кредиторської заборгованості, що виникла у зв’язку з недофінансуванням минулих бюджетних періодів та не проведенням Держказначейством у грудні 2009 року наданих для оплати платіжних доручень.
     Впродовж звітного періоду ліквідовано кредиторську заборгованість 2009 року, шляхом перерахування коштів кредиторам, на суму 513,5 тис. грн., у тому числі за КЕКВ:
 КЕКВ 1131 - 330,1 тис. грн.;
  КЕКВ 1134 - 110,6 тис. грн.;
 КЕКВ 1135 -   28,4 тис. грн.;
 КЕКВ 1140 -     3,6 тис. грн.;
 КЕКВ 1165 -     0,5 тис. грн.;
 КЕКВ 2133 -    40,3 тис. грн.
    Залишок кредиторської заборгованості 2009 року складає 109,5 тис. грн. за КЕКВ 2133 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Дана заборгованість бюджетна, однак кошторисними призначеннями поточного року не забезпечена.
     Станом на 01.10.2010 р. видатки територіального управління, згідно плану асигнувань загального фонду профінансовано на 98,7%. Сума недоотриманого фінансування за загальним фондом у відсотковому значенні є незначною – 1,3%; у гривневому еквіваленті складає 462,9 тис. грн., у тому числі за КЕКВ:
 КЕКВ 1131 - 400,6 тис. грн.;
 КЕКВ 1134 -   57,1 тис. грн.;
 КЕКВ 1135 -     1,3 тис. грн.;
 КЕКВ 1140 -     3,9 тис. грн..
      За помісячним планом асигнувань спеціального фонду на звітний період, з урахуванням внесених змін, передбачено 1 881,6 тис. грн., що становить 100 % від річної суми, затвердженої кошторисом доходів та видатків за рахунок надходжень від оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах. З них профінансовано – 1427,4 тис. грн. або 75,9 % доведених на звітний період призначень.
     Сума недоотриманого за спеціальним фондом фінансування складає 454,2 тис. грн., у тому числі за КЕКВ:
 КЕКВ 1131 - 166,7 тис. грн.;
 КЕКВ 1134 -   59,1 тис. грн.;
 КЕКВ 2110 -  228,4 тис. грн..
      Капітальні видатки за загальним фондом в сумі 20,3 тис. грн. освоєно у повному обсязі. Зазначені кошти були спрямовані на часткове погашення кредиторської заборгованості, що виникла внаслідок недофінансування 2008 та 2009 років.
     За спеціальним фондом бюджету на капітальні видатки за КЕКВ 2110 «Придбання обладнання та предметів довгострокового користування» кошторисом призначено 416,0 тис. грн. За помісячним планом асигнувань спеціального фонду зазначені кошти передбачалося профінансувати впродовж ІІІ кварталу. У встановлені строки було відкрито асигнувань лише на суму 187,6 тис. грн., які були спрямовані, відповідно до річного плану закупівель, на придбання комп’ютерної техніки та багатофункціональних пристроїв. Зазначені кошти, в частині укладання угод, взяття зобов’язань, підготовці та передачі для оплати до Держказначейства платіжних доручень, є освоєними, однак касові видатки проведено лише на суму 155,7 тис. грн., що пояснює наявність залишку відкритих асигнувань на звітну дату в сумі 31,9 тис. грн..
    Загалом залишки коштів за станом на 1.10.2010 року за загальним фондом складають 1533,1 тис. грн., за спеціальним фондом – 33,6 тис. грн., що становлять, відповідно, 4,4% та 2,41% від сум відкритих з початку року асигнувань загального та спеціального фонду.
    За звітний період територіальним управлінням було отримано для загальних місцевих судів субвенцій, виділених з місцевих бюджетів державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, в сумі 80,0 тис. грн. Враховуючи перехідний минулорічний залишок в сумі 61,3 тис. грн., використанню за даним видом надходжень, у поточному році підлягає 141,3 тис. грн.
      Субвенції в сумі 10,0 тис. грн., керуючись напрямками та заходами районної програми з організаційного забезпечення діяльності Оратівського районного суду, після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків, було спрямовано на придбання оргтехніки та комплектуючих до комп’ютерної техніки. Ще 30,0 тис. грн. було використано на погашення кредиторської заборгованості, яка виникла внаслідок непроведення Держказначейством платежів у грудні 2009 року, з яких 20,0 тис. грн. – за капітальний ремонт систем теплопостачання, водопостачання та електропостачання адміністративного приміщення Вінницького районного суду та 10,0 тис. грн. - за придбану офісну техніку та комплектуючі до комп’ютерної техніки.     Решта субвенцій, виділених місцевими бюджетами державному для Калинівського районного суду в сумі 21,3 тис. грн., Погребищенського районного суду в сумі 20,0 тис. грн., Хмільницького міськрайонного суду в сумі 10,0 тис. грн.. та районних судів м. Вінниці в сумі 50,0 тис. грн. будуть освоєні впродовж наступного кварталу після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків на 2010 рік.
     Вважаємо за необхідне зауважити, що фінансування заходів для забезпечення діяльності місцевих судів здійснюється з постійним відхиленням від затвердженого помісячного розпису бюджету. Це завдає певних труднощів у роботі щодо повного використання відкритих асигнувань не тільки на звітну дату, але і загалом. Так, лише у вересні за коштами загального фонду за КЕКВ 1131, враховуючи недофінансування за попередні місяці, було профінансовано 651,0 тис. грн. Для порівняння наведемо, що на 2009 рік кошторисом за коштами загального фонду було призначено разом за кодами економічної класифікації видатків 1131, 1135, 1138 - 942,3 тис. грн..
     Крім того ускладнює роботу і тривалість у часі здійснення процедур закупівель товарів та послуг за державні кошти.
     Оскільки проведення окремих процедур потребує витрачання значного періоду часу: від 3-х тижнів до 3-х місяців, то накопичення значних залишків відкритих асигнувань за окремими КЕКВ було неминучим.
     Дещо покращено ситуацію щодо напрямків використання бюджетних коштів із внесенням змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 р. № 943 «Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів». 
     Враховуючи, що з набуттям чинності Закону України № 2453- VI « Про судоустрій та статус суддів» виникли ділянки, які потребують першочергового вливання бюджетних ресурсів, то внесення постановою КМУ від 29.09.2010 р. № 977 змін до заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів, спонукає переглянути затверджений річний план закупівель аби забезпечити максимально можливе раціональне використання залишків асигнувань та коштів, передбачених кошторисом до кінця поточного року. 
 
 
     З огляду на вищевикладене, під впливом різних неврегульованих обставин, незалежних від територіального управління як то: непроведення Держказначейством у встановлені строки платіжних доручень за незахищеними статтями витрат, набуттям постійного характеру відхилення від затвердженого помісячного плану асигнувань, як за загальними так і спеціальним фондами бюджету, чи внесенням змін до діючого законодавства, робота територіального управління при докладанні всіх можливих зусиль не дає високих видимих результатів на звітну дату в частині освоєння коштів.
      Таким чином, територіальне управління пропонує переглянути критерії, за якими здійснюється оцінка ефективності роботи кожного територіального управління Державної судової адміністрації щодо фінансового забезпечення місцевих судів або проводити ранжування територіальних управлінь за критеріями оцінки їх роботи в частині фінансового забезпечення діяльності місцевих судів в окремому порядку та за підсумками роботи за рік.
 
2.     Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення.
 
З метою належного та своєчасного забезпечення діяльності судів територіальним управлінням систематично проводиться збір та аналіз  проблем, що виникають в діяльності судів щодо матеріально-технічного забезпечення. Системний моніторинг дозволив групувати проблемні питання і провести їх градуювання для прийняття оптимальних управлінських рішень. Заходи були зосереджені на чотирьох основних групах проблем, які пов’язані з документообігом, комп’ютеризацією, приміщеннями і транспортом.
Для забезпеченні документообігу в процесі діяльності судів закуплялись в необхідній кількості папір, конверти, знаки поштової оплати (марки), канцтовари тощо. Загальна сума закупівель сягнула 1,3млн грн..
Активно вирішувалися проблеми із забезпеченням нормальної роботи комп’ютерної та оргтехніки і нарощення парку цих машин. Було організовано проведення ремонтів і модернізації локальних мереж, комп’ютерної та організаційної техніки, зарядку картриджів на загальну суму суму 226,7 тис. грн.. Придбано та розподілено судам комп’ютери, ДБЖ, диски на загальну суму 313,6 тис. грн.
Найбільш складною виявилася проблема з забезпеченням проведення  ремонтів та обслуговування приміщень. Однак, в рамках підготовки судів до роботи в осінньо-зимовий період 2010 – 2011 років вдалося залучити для потреб судів 135,9 тис. грн. Крім того, було проведено деякі ремонти систем енергопостачання, діагностику та перезарядку вогнегасників, налагоджено окремі охоронні та пожежні сигналізації, встановлено та відремонтовано тепло, - електро та інші лічильники, встановлено телефонні лінії; проводилось оформлення документів на земельні ділянки та придбано вугілля і дрова.
В звітному періоді на ремонт автомобілів, придбання запасних частин та придбання аптечок з медикаментами витрачено  54,5 тис. грн.
Для потреб судів було придбано пального на загальну суму  99,8 тис. грн..
         Виконано доручення ДСА України щодо запровадження єдиної автоматизованої системи документообігу загальних судів. Так,  станом на 7 жовтня 2010 року в усіх місцевих загальних судах області, в апеляційному суді Вінницької області та в територіальному управлінні встановлено та налаштовано комп’ютерну програму «Документообіг загальних судів», КП «Репліка», КП «Резерв БД». Проведено ознайомлення працівників апаратів судів з можливостями даної програми, в окремих судах проведено навчання з працівниками апарату по використанню електронної системи документообігу.
 
 
3.     Забезпечення судів приміщеннями.
  Станом на 1 жовтня 2010 року загальні місцеві суди області займають 31 приміщення і розташовані в 29 будівлях, так як Ленінський, Замостянський та Староміський районні суди м. Вінниці знаходяться в одній будівлі. 30 загальних місцевих судів області розташовані у приміщеннях, технічний стан яких нормальний або задовільний. Незадовільний стан приміщення Шаргородського районного суду.
Нормативним вимогам за площею відповідає 6 приміщень судів. В цілому площа приміщень загальних місцевих судів області, яка використовується для їх діяльності,    складає 19183,633 кв.м., в тому числі на одного суддю 110,25 кв.м..
 В звітному періоді територіальним управлінням проводилась робота по збільшенню площ приміщень:
- для Замостянського районного суду м. Вінниці, в результаті якої Вінницька міська рада надала в оренду додатково приміщення площею 105,44 кв.м. в будівлі по вул. Грушевського, 17 м.Вінниці;
- для Могилів-Подільського міськрайонного суду, в результаті якої регіональне відділення ФДМ України по Вінницькі області надало в оренду додатково приміщення площею 42,4 кв.м. в адміністративній будівлі №1/30 по вул. Сагайдачного в м. Могилів-Подільський Вінницької області.
Однією з найгостріших проблем залишається забезпечення Шаргородського районного суду належним для здійснення правосуддя приміщенням. Територіальне управління неодноразово зверталося до керівництва обласних та районних органів виконавчої влади щодо позитивного вирішення порушеного питання. Проте, дане питання залишається невирішеним.      
Затримується передача будівлі за адресою: вул. Образцова, 4 (раніше Образцова, 8), яка перебуває на балансі БМП №392 ДТГО "Південно-Західна залізниця" для Жмеринського міськрайонного суду.
 
 
4.     Забезпечення безпеки суддів та охорони приміщень судів.
Станом на 1 жовтня 2010 рокуохороною забезпечено всі загальні місцеві суди Вінницької області. З них 22 суди охороняються працівниками СБСМ «Грифон», в тому числі 6 – цілодобово. З липня 2010 року, у зв’язку з звільненням працівників (зміною роботи), з охорони СБСМ «Грифон» знято Мурованокуриловецький районний суд та нічну охорону спецбатальйоном Тиврівського районного суду. Територіальним управлінням було надіслано лист начальнику ГУМВС України у Вінницькій області з проханням вивільнити працівників спецбатальйону від виконання ними невластивих функцій з метою забезпечення належної охорони приміщень загальних місцевих судів Вінницької області. Голові Мурованокуриловецького районного суду надіслано листа з проханням звернути увагу судового розпорядника на забезпечення порядку в суді в робочий час. Для належної охорони приміщення Тиврівського районного суду в нічний час забезпечено наявність сторожів.
В звітному кварталі проводилась одна спільна нарада керівництва управління та керівництва СБСМ «Грифон», на якій обговорювались проблемні питання щодо технічної укріпленості судів.
В зв’язку з недостатньою штатною чисельністю СБСМ "Грифон" територіальне управління змушене забезпечувати охорону 19 судів області в нічний час цивільними сторожами.
Станом на 01.10.2010 р. усі суди Вінницької області забезпечено нічною охороною.
В 28 судах встановлена охоронна сигналізація. 14 приміщень судів обладнано протипожежною сигналізацією, з них 12 знаходиться у робочому стані. Кожен суд має сейф для зберігання бронежилетів працівників «Грифону». 
 Приміщення канцелярій та архівів шести судів взято під спостереження працівниками Управління державної служби охорони в нічний та неробочий час, а саме: Барський, Гайсинський, Літинський, Калинівський, Тульчинський, Тростянецький та Ямпільський районні суди. В судах визначено відповідальних працівників за здачу та зняття приміщення суду з сигналізації.
В 17 судах встановлено стаціонарні метало детектори. Усі інші суди, які охороняються судовою міліцією, забезпечено портативними метало- детекторами.
З метою підтримання порядку в робочий час в судах, де відсутня охорона СБСМ «Грифон», територіальним управлінням рекомендовано головам судів покласти такі обов’язки на судових розпорядників.
В 19 судах на постах судової міліції встановлено телефонний зв'язок. В звітному періоді проводилась робота по забезпеченню постів судової міліції телефонним зв’язком: придбано та видано для зазначених потреб 3 телефонні апарати, планується прокладання телефонної лінії в п’яти загальних місцевих судах.
         Для покращення забезпечення безпеки в судах  першочергово вважаємо за доцільне виділення достатніх коштів для обладнання приміщень судів необхідною охоронно-пожежних сигналізацією та встановлення грат на вікнах, відповідно до потреб. В іншому випадку, збільшити чисельність штату СБСМ «Грифон» для охорони приміщень судів в нічний та неробочий час.
 
5.     Соціально-побутове забезпечення суддів (забезпечення суддів житлом, санаторно курортне лікування тощо).
 
За 9 місяців 2010 року в контрольний список суддів загальних місцевих судів Вінницької області, які потребують поліпшення житлових умов та надання житла комісією по житлово-побутовій роботі територіального управління було внесено 2-є суддів. Станом на 1 жовтня 2010 року в контрольному списку рахується 37 суддів, з них 30 суддів, які потребують надання житла та 7 суддів – поліпшення житлових умов. 
За замовленими путівками в санаторно-курортний лікувальний центр «Феміда» забезпечені профілактичним лікуванням четверо суддів, згідно поданих ними заяв.
Суддям та працівникам апарату судів, відповідно до поданих заяв, надається матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань. Крім того, проводиться компенсація суддям за санаторно-курортне лікування.
Профспілкова організація “Соціальний прогрес” постійно надає допомогу членам профспілкової організації, організовує туристичні поїздки тощо.
          Такожзверталася увага загальних місцевих судів області на можливість проходження профілактичного медичного огляду у визначених державних закладах охорони здоров’я.
         На даний час в області проводиться робота щодо проходження щорічного безкоштовного медичного огляду суддів та працівників апаратів місцевих судів у державних закладах охорони здоров’я. З метою координації цієї роботи місцевим судам та закладам охорони здоров’я були надіслані відповідні листи та спільний наказ Територіального управління і Управління охорони здоров’я та курортів Вінницької облдержадміністрації.
Працівники територіального управління протягом травня – червня поточного року пройшли безкоштовно медичний огляд в обласній лікарні ім. М.І. Пирогова.
Окремі працівники апарату місцевих судів та територіального управління за результатами медичного огляду за рахунок коштів профспілкової організації “Соціальний прогрес”пройшли медичне обстеження у Військово-медичному клінічному центрі Центрального регіону Міністерства оборони України.
 
6. Підготовка загальних місцевих судів регіону до роботи в
осінньо-зимовий період 2010-2011 років.
 
Територіальне управління відповідно до затверджених планів ще в травні місяці поточного року розпочало роботу по підготовці загальних місцевих судів до роботи в осінньо-зимовий період 2010-2011 років. З цією метою було надіслано в  суди області лист від 13.05.2010 р. № 05-3/1129 «Про потреби в проведенні ремонтних робіт приміщення та опалювального обладнання для роботи суду в осінньо-зимовий період 2010-2011 років». Крім того, у червні–липні поточного року в рамках реалізації заходів по підготовці судів до роботи в осінньо-зимовий період було проведено обстеження стану систем опалення, електропостачання, покрівлі, дверей, вікон, проведення протипожежних та інших заходів, виходячи з особливостей розміщення судів та враховуючи специфіку роботи судової установи.
За результатами проведеного моніторингу щодо необхідності проведення ремонтних робіт приміщень загальних місцевих судів Вінницької області та опалювального обладнання було проведено розширену нараду, на якій  прийнято рішення виділити кошти на вирішення найактуальніших питань.
Територіальним управлінням було укладено договори та спрямовано кошти в сумі понад 34 тис. грн. на забезпечення ремонту систем опалення в приміщеннях 14 судів (Бершадського, Вінницького, Ленінського, Замостянського, Староміського, Ладижинського, Липовецького, Немирівського, Піщанського, Погребищенського, Тиврівського, Тульчинського, Хмільницького та Чечельницького). Для Липовецького районного суду придбано насосну станцію, в окремих судах проведено промивку систем опалення.
Для шести судів області, опалення яких здійснюється на твердому паливі, територіальним управлінням, в межах виділеного фінансування, придбано вугілля і дрова. Проведено профілактику перолізних котлів Бершадського районного суду.
Управління постійно працює у напрямку залучення коштів в рамках місцевих програм, значна частина яких була використана для забезпечення підготовки приміщень судів до осінньо-зимового періоду. Так, за рахунок коштів місцевих бюджетів було відремонтовано систему водопостачання у Вінницькому районному суді та систему опалення (котлів) у Погребищенському районному суді.
Для всіх місцевих судів придбано господарський інвентар, з метою розчищення в зимовий період дахів та прилеглих до приміщень територій від снігу.
В рамках програми економного використання бюджетних коштів в області було проведено кампанію по заміні електричних ламп, які вийшли з ладу, на нові енергозберігаючі.
Територіальним управлінням проведено роботу по повірці всіх газових лічильників. Приміщення всіх судів обладнані лічильниками води, електроенергії, газу.
В минулому році територіальним управлінням було прийнято рішення про встановлення в двох судах (Могилів-Подільському, Козятинському) лічильників теплової енергії. Аналіз використання цього виду енергії показав, що прийняття такого управлінського рішення дозволило зекономити за минулий опалювальний період близько 40 тис. грн. бюджетних коштів.
На даний час територіальним управлінням укладено договори на постачання газу та централізованого постачання теплової енергії для всіх місцевих судів.
Виходячи з фінансових можливостей, територіальним управлінням вжито всіх заходів щодо підготовки приміщень загальних місцевих судів області до роботи в осінньо-зимовий період 2010-2011 років і за наявності відповідного фінансування на централізоване теплопостачання та газ буде забезпечено належну їх роботу.
 
 
6.     Стан кадрового забезпечення.
 Протягом 9 місяців 2010 року в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області та місцевих судах Вінницької області вживались практичні заходи щодо вдосконалення роботи з кадрами, надання цій важливій ділянці системного і планового характеру, формування стабільного корпусу кваліфікованих спеціалістів, здатних зосередити зусилля на вирішення ключових, найбільш актуальних питань. Вживались практичні заходи щодо поліпшення якісного складу державних службовців управління та місцевих судів Вінницької області.
Аналіз кадрового забезпечення управління показує, що станом на 01.10.2010р. працює 21 державний службовець (вакантні посади відсутні), з яких 12 жінок та 9 чоловіків. З числа працівників управління 20 осіб мають повну вищу освіту (рівень спеціаліста та магістра) та 1 особа (Сташенко О.Б.) має незакінчену вищу освіту. Троє осіб мають ступінь магістра державного управління.  За стажем державної служби в управлінні 8 осіб мають стаж більше 10 років. Протягом 9 місяців 2010 рокуз територіального управління звільнилося три працівники – Климчук М.Ю., Дернова В.В. та  Романчук Р.В.
Станом на 01.10.2010р.в загальних місцевих судах 951 штатна посада, з яких: 176 посад суддів; 637 державних службовців; 65 службовців; 73 інших працівників.
У лютому місяці 2010 року організовано проведення щорічної оцінки державних службовців територіального управління та загальних місцевих судів. Відповідно до результатів проведеної щорічної оцінки працівників ТУ ДСА 5 працівників отримали високий рівень знань, 5- працівників – добрий та 1 – задовільний.
Під контролем знаходилось вирішення питань щодо підвищення кваліфікації суддів та працівників апарату місцевих судів Вінницької області. Протягом 9 місяців 2010 року 19 судів та 94 працівників апарату загальних місцевих судів Вінницької області підвищили кваліфікацію на семінарах, які були організовані Академією суддів України, Проектом USAID «Україна: верховенство права» Американського Агентства з Міжнародного Розвитку США та ТУ ДСА у Вінницькій області.
Проводилась робота щодо підготовки матеріалів на призначення суддів вперше, на безстрокове обрання, на призначення на адміністративну посаду.
Згідно штатного розпису у Вінницькій області нараховується 176 штатних посад суддів. Станом на 01.10.2010 року в області працює 163 судді (13 вакансій).
Суддів, які призначені вперше в межах п’ятирічного терміну в загальних місцевих судах, нараховується 36 чоловік та 127 суддів обрано безстроково. Станом на 01.10.2010р. в 1 судді закінчились повноваження (Цибульський О.Є.). Із числа суддів 116 чоловіків та 47 жінок.
На призначення суддів вперше підготовлено та надіслано до ДСА України 7 пакетів документів (Ковальський О.В., Саблук С.А., Губко В.І., Швидкий О.В., Щерба Н.Л., Борисюк І.Є., Порощук П.П.);
на переведення суддів – 1 пакет документів (Клапоущак С.Ю.);
на безстрокове обрання суддів підготовлено та направлено до ДСА України – 5 пакетів документів (Карнаух А.П., Спринчук В.В., Цибульський О.Є., Сало Т.Б., Кіосак Н.О.);
на звільнення у відставку – 4 пакета документів (Панасюк Б.Г, Боднарук М.Ф., Котовський І.В., Вельгус В.О.).
Управлінням проводилась робота щодо добору кандидатів на навчання на факультети підготовки професійних суддів та інші навчальні заклади. Так, на факультет підготовки професійних суддів Національної юридичної академії України ім. Я.Мудрого направлено 3 особи, до Інституту підготовки професійних суддів Одеської національної юридичної академії направлено 2 особи. До інших навчальних закладів – 7 осіб.
В звітному періоді проведено ряд засідань конкурсної комісії територіального управління з метою проведення співбесіди з кандидатами на посаду керівника апарату загального місцевого суду. Враховуючи зміни, які випливають із Закону України “Про судоустрій і статус суддів,” територіальним управлінням проведено співбесіди з кандидатами на посаду керівника апарату та заступника керівника апарату Господарського суду Вінницької області. За результатами співбесіди видано відповідні накази про призначення на посади.
Управлінням організовано роботу в усіх судах області щодо внесення змін до штатних розписів (введено посаду заступника керівника апарату суду); проводиться робота щодо формування особових справ керівників апаратів судів та їх заступників.
Протягом 9 місяців було здійснено 7 перевірок загальних місцевих судів (Теплицький, Тростянецький, Погребищенський, Томашпільський, Мурованокуриловецький та Бершадський районі суди та Хмільницький міськрайонний суд). Хмільницький міськрайонний суд перевірено спільно з Територіальним управлінням Головного управління державної служби України у Вінницькій області (на виконання Рішення Ради суддів України від 23.05.2008 року №85 та Рішення колегії Державної судової адміністрації України від 19.12.2008 року №5/6/1).  
Сформовано та затверджено графіки відпусток працівників територіального управління на 2010 рік.
Проведено роботу щодо підтримки в контрольному стані інформації про суддів загальних місцевих судів Вінницької області, що містить Єдина інформаційна система обліку суддівських кадрів у мережі Інтернет.Також проведено наповнення інформацією щодо державних службовців локальну систему „Картка”, яка розроблена та затверджена відповідно до Указу Президента України від10.11.1995р. №1035/95.
 
 
7.     Взаємодія із засобами масової інформації.
 Територіальним управлінням постійно здійснюється оновлення інформації на веб-сайтах місцевих загальних судів області та веб-порталі «Судова влада України». У звітному періоді розміщено 164 повідомлення за результатами діяльності територіального управління. На оновленому веб-порталі «Судова влада України», окрім стандартних розділів, працівниками управління було додано нові: «Інформація для громадян», «Інформація для суддів», «Державні закупівлі», «Аналітичні довідки», які систематично доповнюються актуальною інформацією. Для забезпечення обміну досвідом між керівниками апарату створено розділ «Досвід, вартий на увагу», в якому публікуються звіти про діяльність керівників апарату, інші матеріали щодо організації діяльності суду. Здійснено адміністрування сторінок загальних місцевих судів області – розміщено 105 повідомлень.
За ініціативи територіального управління створено і власний сайт  управління - www.tu-dsa.vn.ua
Активно висвітлюється діяльність територіального управління та місцевих загальних судів області в друкованих засобах масової інформації. Зокрема, у звітному періоді розміщено 10 публікацій у друкованих виданнях. Впродовж 2010 року територіальним управлінням здійснювалося співробітництво з такими засобами масової інформації як журнал “Вісник Державної судової адміністрації України”, газета “Вісті Тепличчини”, газета “33-й Канал”, газета “Вінниччина”, газета “Обрії Оратівщини”, газета “Шаргородщина”, телерадіокомпанії „ВДТ - 6” та “Вінниччина”.
У засобах масової інформації систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, судів загальної юрисдикції, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи зі зверненнями громадян.
Територіальне управління намагається активізувати роботу загальних місцевих судів щодо висвітлення їх діяльності у засобах масової інформації, однак актуальним залишається питання виділення для цієї діяльності коштів.  
 
8.     Стан дотримання виконавської дисципліни.
 Територіальним управлінням вживаються заходи щодо недопущення порушення строків виконання наказів, рішень колегії та інших доручень Державної судової адміністрації України. В управлінні впроваджено електронне діловодство (програма «Лотос»), яке забезпечує постійний контроль за виконанням контрольних доручень керівництва. У звітному періоді в територіальному управлінні не було виявлено фактів порушення строку виконання доручень начальника управління.
З метою дотримання загальними місцевими судами строків виконання доручень і завдань керівниками структурних підрозділів управління було розроблено таблиці контрольних завдань, в яких зазначено зміст доручення та терміни виконання. З боку загальних місцевих судів порушень виконавської дисципліни не виявлено.
Крім того, з метою оперативного вирішення окремих питань та економії коштів на телефонні розмови, за розпорядженням начальника управління в загальних місцевих судах та територіальному управління запроваджено і успішно використовується спілкування в режимі on-line шляхом безперервного використання програми ICQ.
На даний час в управлінні перебуває на контролі 89 документів.
 
9.                 Співпраця управління з органами державної виконавчої влади та місцевого самоврядування.
 
 На виконання Указу Президента України від 27 жовтня 2009 року        № 870/2009 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 вересня 2009 року «Про стан злочинності у державі та координацію діяльності органів державної влади у протидії злочинним проявам та корупції», з метою зміцнення законності та правопорядку, запобігання та протидії корупції, захисту особистої безпеки майнових прав громадян прийнято Єдину комплексну правоохоронну програму Вінницької області на 2010-2014 роки. Створення такої програми ініційовано територіальним управлінням за підтримки Вінницької облдержадміністрації. За прийняттяПрограми 2 березня на 28 сесії 5 скликання Вінницької обласної ради проголосували 69 депутатів.
         На реалізацію Програми планується передбачити пріоритетне фінансування визначених заходів з державного, обласного, районного, міського бюджетів. Це дозволить впродовж п’яти років здійснити узгоджені заходи судовими, правоохоронними органами , органами виконавчої влади та місцевого самоврядування щодо профілактики правопорушень та усунення причин, що зумовили їх вчинення, створити у Вінницькій області найкращі умови серед усіх регіонів України для діяльності правоохоронних органів, роботи судів та учасників судових процесів, забезпечити їх захист та доступ до повної інформації щодо діяльності правоохоронних органів, розгляду справ у судах. Програма покликана забезпечити підвищення авторитету правоохоронних органів, безперешкодний доступ до суду, зменшити кількість скарг на процесуальні дії суддів тощо.
         В окремих районах Вінниччини розпочато роботу щодо прийняття районних програм. Однією з перших затверджено Єдину комплексну програму Погребищенського району на 2010 – 2010 роки 14 травня рішенням Погребищенської районної ради № 319. Підготовлено до розгляду проект програми Барського районного суду.
Впродовж 2010 року ще будуть діяти місцеві програми організаційного забезпечення діяльності загальних місцевих судів Вінницької області в процесі переходу на модельну форму роботи на 2008 – 2010 роки.
З часу реалізації місцевих Програм, станом на кінець 2009 року, з місцевих бюджетів виділено кошти в сумі 856 тис. грн.
На виконання Плану заходів Кабінету Міністрів України щодо реалізації Концепції подолання корупції в Україні “На шляху до доброчесності” та відповідно до доручення першого заступника голови Вінницької обласної державної адміністрації 7 травня заступник начальника Територіального управління державної судової адміністрації У Вінницькій області Кислиця О.С. спільно з головою Господарського суду Вінницької області Барановим М.М. взяли участь у прямій телефонній лінії на тему “Суспільство проти корупції”. В ході роботи телефонної лінії надійшло ряд запитань, які стосувалися порядку виконання рішень третейських судів, щодо оскарження рішень місцевих судів у апеляційній та касаційній інстанціях, щодо сплати при поданні позовних заяв державного мита та коштів за інформаційно-технічне забезпечення розгляду судових справ. Респондентам було надано детальні роз’яснення щодо реалізації ними процесуальних прав.
 
 
10.                        Взаємодія територіального управління з загальними місцевими судами, апеляційним судом області та Радою суддів
 
 Для забезпечення належної організації роботи, обговорення найважливіших напрямків діяльності місцевих загальних судів області та територіального управління утворено колегію Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області та затверджено відповідне положення.
Традиційним на Вінниччині є скликання конференції суддів на початку нового року. Так, 29 січня 2010 року у приміщенні Апеляційного суду Вінницької області відбулася конференція суддів загальних судів Вінниччини. На конференції суддів обговорювались питання щодо вжиття заходів для належного фінансового та матеріально-технічного забезпечення загальних місцевих судів області. З боку територіального управління була надана детальна інформація про стан фінансування загальних місцевих судів області у 2009 році.
На виконання постанови колегії ДСА України № 6/4, затвердженої наказом ДСА України від 23.10.2007 № 111, в територіальному управлінні організовано проведення вивчення організації діяльності загальних місцевих судів області один раз у два роки. Відповідно до графіка проведення вивчення стану організації роботи з ведення діловодства, судової статистики, кадрових питань, роботи зі зверненнями громадян в загальних місцевих судах Вінницької області у 2010 році, затвердженого наказом начальника ТУ ДСА у Вінницькій області від 8 грудня 2009 року № 43, у звітному періоді проведено вивчення стану організації діяльності 7 загальних місцевих судів. Крім того, проведено контрольну перевірку організації діяльності Крижопільського районного суду Вінницької області.
Вивчення стану організації роботи судів проводиться відповідно затвердженого начальником управління плану за такими основними напрямками: планування роботи суду; дотримання вимог Інструкції з діловодства при реєстрації справ різних категорій, виконанні судових рішень; вивчення стану кадрової роботи. Основна увага приділяється первинному обліку справ усіх категорій, оскільки складання звітів базується на підставі цих документів. У процесі вивчення організації обліково-статистичної та кадрової роботи в судах спеціалістами територіального управління надається методична допомога.
У 2010 році до плану перевірки включено і питання фінансової діяльності судів, зокрема: перевірка наявності реєстрів списання знаків поштової оплати та конвертів; перевірка наявності та стану ведення інвентарних книг у суді; проведення звірки фактичної наявності основних засобів з даними бухгалтерського обліку.
За результатами проведеного вивчення стану організації діяльності судів виготовляються довідки, які надсилаються на розгляд відповідного місцевого суду і Апеляційного суду Вінницької області.
17 та 18 лютогоцього року в приміщенні Вінницького окружного адміністративного суду відбувся навчальний семінар «Кадрова політика в суді. Управління персоналом суду». Семінар організовано спільно із Проектом USAID «Україна: верховенство права» Американського Агентства з Міжнародного Розвитку США. Участь у семінарі взяли майже усі керівники апаратів загальних місцевих судів, керівник апарату апеляційного суду Вінницької області, керівник апарату Вінницького окружного адміністративного суду, представник господарського суду Вінницької області, представники територіального управління. По закінченню навчального семінару усі учасники отримали сертифікати від Проекту USAID «Україна: верховенство права».
З метою належної організації діяльності місцевих загальних судів Вінниччини, територіальним управлінням організовано і 10 червня проведено нараду з керівниками апаратів місцевих загальних судів Вінницької області. На нараді розглядалися питання взаємодії керівників апаратів з органами виконавчої влади, територіальним управлінням з питань забезпечення діяльності суду, здійснення організаційного забезпечення ведення планово-фінансової та бухгалтерської роботи, організації роботи зі зверненнями громадян та інші питання, пов’язані з організацією роботи суду. За результатами наради були прийняті рекомендації, спрямовані на удосконалення роботи керівників апаратів судів.
Територіальне управління взаємодіяло  із судами та радою суддів щодо розгляду звернень громадян. Впродовж 9 місяців 2010 року у Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області розглянуто по суті 21 скаргу, надіслано за належністю до Ради суддів загальних судів Вінницької області 3 скарги.
Щоквартально узагальнюється діяльність судів щодо відправки копій судових рішень до ЄДРСР. На звітну дату до ЄДРСР надіслано місцевими судами 87 відсотків судових рішень. Постійно надається методична допомога відповідальним особам місцевих загальних судів області з цього питання. Організовано належним чином роботу щодо замовлення і видачі ЕЦП суддям та відповідальним особам. У звітному періоді забезпечено видачу 26 ключів суддям та відповідальним особам.
Відповідно до Переліку судів України, на базі яких утворюються модельні суди, затвердженого наказом Державної судової адміністрації України 30 вересня 2009 року № 103 (у редакції наказу ДСА України від 29.10.2009 № 111) на Вінниччині функціонують 8 модельних судів. Територіальним управлінням систематично надається методична допомога щодо організації діяльності даних судів.
 
Позитивними моментами взаємодії територіального управління із загальними місцевими судами області є обмін досвідом, підвищення рівня кваліфікації працівників апарату судів, і, як результат, належна організація роботи судів.
 
 
 
Начальника  управління                                                     Василь БІЛИК