flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА щодо роботи із зверненнями громадян у Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області за І-ІІІ квартал 2009 року

 

Аналізом стану роботи із зверненням громадян в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області встановлено, що в управлінні впродовж І-ІІІ кварталів 2009 року перебувало на розгляді 21 звернення громадян, з них  3 (14 %) заяви  та 18 (86 %) скарг.  При цьому, безпосередньо від громадян письмово надійшло 19 звернень  (90%) та від юридичних осіб –  2 звернення (10%).    
Загальними причинами, що зумовили виникнення скарг громадян, є порушення суддями при провадженні справ чинного цивільного процесуального, адміністративного процесуального, кримінального процесуального законодавства та норм матеріального права, неналежна організація роботи суду тощо (див. таблиця 1).
 
 
Категорії скарг
%
1.
Процесуальні дії суддів
 44%
2.
Поведінка працівників судів
0%
3.
Організація роботи суду
39%
4.
Організація роботи ТУ ДСА
0%
5.
Інше
17%
                                       Таблиця 1.
 
 
  Варто зауважити, що до інших категорій скарг належать скарги з питань, які належать до компетенції органів юстиції, щодо виконання головами судів адміністративно-розпорядчих функцій (зокрема, щодо порядку прийому на роботу та проведення конкурсів на заняття вакантної посади державного службовця) тощо.
Впродовж І-ІІІ кварталів 2009 року у Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області розглянуто по суті 9 скарг  (одна визнана   обґрунтованою, а вісім – необґрунтованими), надіслано за належністю до Ради суддів загальних судів  Вінницької області 8 скарг,  до інших органів (Головного управління юстиції у Вінницькій області) –  1 скаргу. 
Повторні та дублетні звернення впродовж зазначеного періоду до управління не надходили, залишку нерозглянутих звернень громадян на кінець звітного періоду немає.
При здійсненні аналізу зазначеного напрямку роботи використовувалася  Методика оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від             24 червня 2009 року № 630, в результаті чого було встановлено наступне.
Діловодство за пропозиціями, заявами і скаргами громадян в управлінні ведеться окремо від інших видів діловодства. Усі пропозиції, заяви і скарги, що надійшли у І-ІІІ кварталах 2009 року до територіального управління, приймались і реєструвались у день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках, придатних для оброблення персональним комп’ютером, а також у Журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, в управлінні окремо ведеться Журнал особистого прийому громадян керівництвом управління.
  В управлінні дотримується, визначений Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, порядок формування справ за зверненнями громадян та їх комплектація.
У територіальному управлінні заяви, скарги, пропозиції розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник управління або його заступник встановлюють необхідний термін для його   розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених   у   зверненні,   не   може перевищувати сорока п'яти днів. Якщо питання, порушені у зверненні, не входять до повноважень управління, воно в термін не більше п’яти днів пересилається для розгляду за належністю відповідному органу, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. Так, впродовж звітного періоду 11 звернень громадян (52%) управлінням розглянуто в термін до 5 діб, 4 звернення (19%) - в термін до 15 діб,   5 звернень (24%) – в термін до 30 діб та  1 звернення ( 5%) - в термін до 45 діб. Отже, порушень вимог Закону України „Про звернення громадян” щодо строку розгляду звернень та пересилання звернень іншим уповноваженим органам в Територіальному управлінні державної судової адміністрації у Вінницькій області не зареєстровано.
Заяви (клопотання), пропозиції та скарги Героїв України, Героїв    Радянського   Союзу,   Героїв Соціалістичної Праці,   інвалідів   Великої   Вітчизняної   війни розглядаються  першочергово та особисто керівництвом управління.
В управлінні належним чином організований особистий прийом громадян. Облік особистого прийому громадян ведеться у окремому журналі. Наказом начальника Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області № 24 від 16 травня 2007 року ”Про організацію роботи із зверненнями громадян” затверджено графік та порядок особистого прийому громадян. Так, начальник управління здійснює особистий прийом громадян у кожний перший і третій понеділок місяця з 10 до 13 годин. Особистий прийом громадян заступником начальника управління Кислицею Олегом Семеновичем проводиться у кожний вівторок з 9 до 12 години і кожний четвер з 16 до 18 години. Особистий прийом громадян заступником начальника управління – начальником відділу планово-фінансової діяльності, обліку та звітності Козловою Тетяною Миколаївною проводиться у кожну середу з 9 до 12 години і кожну п’ятницю з 14 до 16 години. Особистий прийом громадян спеціалістами управління проводиться щодня у робочий час. Графік особистого прийому громадян в управлінні розміщений праворуч біля входу в приймальню та при вході в управління, також дана інформація розміщена на веб-сайті територіального управління. На інформаційному стенді  та  на веб-сторінці управління також розміщено контактну та іншу інформацію для громадян.
З метою поліпшення діяльності, спрямованої на виконання Закону України „Про звернення громадян”, Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області проводиться відповідна робота щодо планування заходів для покращення ефективності роботи із скаргами, заявами і пропозиціями, щоквартально аналізується стан роботи зі зверненнями громадян, проблемні питання  обговорюються на оперативних нарадах управління.
За результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод «ГНЦЛС» на неналежну організацію роботи Ленінського районного суду м. Вінниці, рішенням розширеної колегії Територіального управління державної судової адміністрації у Вінницькій області за участю заступника Голови Державної судової адміністрації України Булки Ольги Аркадіївни, голови апеляційного суду Вінницької області Стеблюк Людмили Павлівни та голів усіх загальних місцевих судів Вінницької області  від 5 березня 2009 року було рекомендовано головам загальних місцевих судів Вінницької областіпереглянути накази про затвердження графіку прийому громадян та приймання документів у суді з метою забезпечення максимального доступу громадян до суду, а також неухильно дотримуватися Закону України «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 27.06.2006 року № 68.
У засобах масової інформації (зокрема, на веб-сайті управління) систематично висвітлюються повноваження Державної судової адміністрації України та її територіальних органів, рад суддів судів загальної юрисдикції та судів загальної юрисдикції, роз’яснюється чинне законодавство України з метою підвищення правової культури населення, а також розміщуються узагальнені матеріали про організацію роботи із зверненнями громадян.
Територіальним управлінням державної судової адміністрації у Вінницькій області і у подальшому буде вдосконалюватися робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян.
 
 
Відділ організації діяльності судів,
судової статистики, звітності та

юридичного забезпечення