flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформаційно-аналітична довідка щодо фінансового забезпечення місцевих судів за 9 місяців 2009 року

Для забезпечення діяльності судів, кошторисом доходів та видатків на 2009 рік за КПКВ 0501040, з урахуванням змін, затверджено 42 220,5 тис. грн., у тому числі: 41 086,2 тис. грн. - за загальним фондом та 1 134,3 тис. грн. – за спеціальним фондом бюджету, що в сумі становить лише 40,2 % від потреби, згідно бюджетного запиту на 2009 рік, та 86,3% від суми минулорічного фінансування. Станом на 01.10.09 р., видатки територіального управління, згідно помісячного розпису асигнувань за загальним та спеціальним фондом на січень – вересень, профінансовано у повному обсязі. Разом з тим, значна частина бюджетних асигнувань звітного періоду була направлена на погашення кредиторської заборгованості, що виникла внаслідок недоотримання фінансування 2008 року та станом на 01.01.09 р. складала 463,7 тис. грн. Протягом звітного періоду ліквідовано кредиторської заборгованості, шляхом перерахування коштів кредиторам, на суму 333,9 тис. грн., у тому числі: 254,7 тис. грн. - за рахунок фінансування загального фонду та 79,2 тис. грн. – за рахунок коштів спеціального фонду бюджету. Залишок невикористаних коштів звітного періоду за загальним фондом складає 52,9 тис. грн., що становить 0,17% від суми відкритих з початку року асигнувань загального фонду. 56,9 % від суми залишку становлять кошти за КЕКВ 1111 «Заробітна плата», причиною невикористання яких стала відсутність у достатній кількості коштів за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату». Протягом першого півріччя перед територіальним управлінням невирішальною проблемою було забезпечення розрахунків з постачальниками за знаки поштової оплати, телефонного зв’язку, користування каналами зв’язку та мережею Інтернет. Зрозуміло, що при затверджені кошторисних призначень за КЕКВ 1138, які станом на 01.07.09 р., були у 2,7 рази менше минулорічної суми, та враховуючи значне підвищення тарифів на послуги, такий стан негативно впливав на роботу судів області. До управління неодноразово надходили звернення голів місцевих судів з проханням вишукати можливості для позитивного вирішення проблеми щодо забезпечення поштовими марками та конвертами, оскільки ситуація була загрозливою та могла призвести до призупинення розгляду справ у судах. Для уникнення ускладнень у роботі місцевих судів, на поточний рік за КЕКВ 1138 «Послуги зв’язку» необхідно було додатково призначити бюджетних асигнувань на суму 1 319,8 тис. грн.. На даний час проблему частково вирішено шляхом збільшення бюджетних призначень за КЕКВ 1138 на 727,7 тис. грн., у тому числі на 98,8 тис. грн. – за рахунок перерозподілу видатків загального фонду в межах КПКВ 5000 «Інші видатки» та на 628,8 тис. грн. – від збільшення кошторисних призначень за спеціальним фондом. Необхідно зазначити, що на сьогоднішній день вирішення даного питання має тимчасовий характер: у разі відсутності внесення змін до діючого кошторису, дане питання буде поставати щомісяця, оскільки залишок асигнувань до кінця року, як за помісячним розписом так і загалом, не забезпечує навіть оплату телефонного зв’язку. Без змін, вкрай незадовільною залишається ситуація щодо забезпечення загальних місцевих судів коштами на оплату комунальних послуг та енергоносіїв. Утворюється прострочена кредиторська заборгованість, яку територіальне управління вимушене відображати в обліку із запізненням, оскільки наявність такої простроченої зареєстрованої кредиторської заборгованості унеможливлює здійснення касових видатків загального фонду за рештою КЕКВ, за винятком захищених статей. З початку року територіальне управління неодноразово зверталось до ДСА України з проханням щодо сприяння у вирішенні цієї проблеми, було надано детальні пояснення та розрахунки щодо потреб у бюджетних коштах на оплату, в першу чергу, за теплопостачання та природний газ. Однак, до цього часу питання не вирішено. Просимо звернути увагу на те, що з урахуванням внесених змін щодо збільшення бюджетних призначень на зазначені цілі за рахунок інших видатків, на 2009 рік призначено за КЕКВ 1161 – 350,0 тис. грн., КЕКВ 1164 – 220,0 тис. грн.. Реальні потреби на зазначені цілі складають відповідно 711,0 тис. грн. та 446,0 тис. грн.. Як видно, ситуація є критичною. Зареєструвавши реальну кредиторську заборгованість за КЕКВ 1161- 206,0 тис. грн., та КЕКВ 1164 – 32,2 тис. грн., вже станом на 01.06.09 р., вона була б простроченою, що унеможливило б проведення видатків з казначейського рахунку за КЕКВ 5000 не тільки на декілька місяців але і до кінця бюджетного року. Крім того, за неодноразовим попередженням кредиторів, у разі не проведення з ними повного розрахунку, постачання тепла та газу з початком наступного опалювального сезону проводитись не буде. До початку опалювального сезону 2009-2010 р. р., на оплату теплопостачання та природного газу, згідно помісячного розпису асигнувань, використано відповідно 66,4% та 90,6% коштів, передбачених кошторисом видатків на весь поточний рік. Капітальні видатки за загальним фондом не проводились, оскільки за кошторисом на поточний бюджетний період їх не передбачено. За спеціальним фондом бюджету на капітальні видатки за КЕКВ 2110 доведено 47,1 тис. грн. Освоєно 47,02 тис. грн., що становить 99,8% від відкритих з початку року на дані цілі асигнувань, з яких 26,0 тис. грн. було спрямовано на погашення кредиторської заборгованості 2008 року. За звітний період територіальним управлінням було отримано для Хмільницького міськрайонного суду субвенції, виділені Хмільницькою районною радою Вінницької області, з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів, в сумі 10,0 тис. грн.. Кошти, керуючись напрямками та заходами районної програми з організаційного забезпечення діяльності Хмільницького міськрайонного суду на 2009-2010 роки в процесі переходу на модельну форму роботи, після внесення відповідних змін до кошторису доходів та видатків було спрямовано на придбання комп’ютерної техніки. Заступник начальника управління – начальник відділу планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Т.М.Козлова